Wij Groningen

Projectleider

Wij Groningen

De opdracht­omschrijving

WIJ Groningen
Wij Groningen adviseert en ondersteunt mensen in de gemeente Groningen om zelf grip te krijgen en te houden op hun leven. Als het kan met hulp van familie en vrienden zo dichtbij mogelijk. We stimuleren dat inwoners hun talenten en mogelijkheden benutten en we versterken de sociale samenhang in de wijken.
We verzorgen de indicaties voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Jeugdwet. Onze medewerkers ondersteunen inwoners bij het regie voeren over de zorg en ondersteuning die zij krijgen.
Onze buurt-, opbouw- en jeugdwerkers werken in de wijken en buurten samen met groepen inwoners, sociale netwerken en met andere organisaties. Zij verbinden inwoners en netwerken met elkaar.
Opdracht voor 1 jaar:
Het effectiever inrichten van onze salaris- en personeelsadministratie en HR-processen. Doelen en resultaten na 1 jaar zijn o.a.:

  • De salaris- en personeelsadministratie en HR-processen zijn duurzaam ingericht en optimaal afgestemd op onze systemen, financiële administratie en visie van de organisatie;
  • Er is voldoende kennis binnen de organisatie geborgd om deze processen voort te zetten: de kennis van de AFAS-functionaliteit is voldoende aanwezig en belegd bij de personeelsadministratie en functioneel beheer en het management (staf) heeft voldoende kennis van de administratieve processen om er leiding aan te geven;
  • Medewerkers signaleren tijdig knelpunten volgens een geborgd (beheer)proces, waarbij de oplossing zoveel mogelijk aansluit bij de standaard;
  • Constructieve samenwerking rondom AFAS tussen FA, SA, PA en FB;
  • Er is rolduidelijkheid in het administratieve proces (LG,MDWS, FA, SA, PA);
  • Autorisatiestructuur is ingericht conform bevoegdheden;
  • De continuïteit van de salarisadministratie is geborgd;
  • Alle administratie is juist, tijdig en volledig;
  • Alle relevante informatie is juist, tijdig en volledig beschikbaar;
  • Er doet zich een minimaal aantal onverwachte problemen voor op salaris en personeelsadministratie gebied;.
  • De cao sociaal werk wordt volledig ondersteund door de software en het beleid.

 

Kandidaatomschrijving

Taken en verantwoordelijkheden kandidaat
De onderliggende opdracht voor de kandidaat betreft:
§  Opstellen en uitvoeren van een plan
Voor het optimaliseren van de salaris- en personeelsadministratie en HR-processen, waarbij deze volledig aansluiten op onze financiële administratie en passen bij de visie van de organisatie. Daarbij hoort ook dat onze processen optimaal ondersteund worden door onze systemen.
§  Samenwerken met interne en externe partijen
Zorgdragen voor samenwerking, afstemming en om (technische) expertise in te brengen. Intensief samenwerken met collega’s die werkzaam zijn in deze processen en zorgdragen voor onderlinge verbindingen.
§  Borgen van kennis en processen
Kennis van onze HR-processen in de organisatie borgen en beleggen op alle niveaus in de organisatie.
§  Evalueren en rapporteren
Nauw samenwerken met en rapporteren aan het management van Bedrijfsvoering & HR (opdrachtgever) over de duurzame inrichting, inclusief een voorstel voor de verdere borging.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • CV maximaal 5 pg

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Organisatiesensitiviteit Heeft zicht op de wijze waarop de verschillende werkprocessen van de verschillende afdelingen op elkaar aansluiten en elkaar beïnvloeden. Onderkent de gevolgen van veranderingsprocessen voor de totale organisatie, de mensen, de werkprocessen en de relaties met opdrachtgevers en klantenVoortgangscontrole Bewaakt de feitelijke voortgang op hoofdlijnen zonder relevante details over het hoofd te zien. Beoordeelt de voortgang van de werkzaamheden vanuit verschillende invalshoeken, zoals kosten, tempo, kwaliteit, inzet en mensen. Hanteert administratieve procedures (of een vaste systematiek) ter controle van de voortgang van werkzaamhedenOvertuigingskracht Is op voorhand op de hoogte van de mogelijke tegenargumenten en bezwaren. Laat de ander de mogelijkheden en de voordelen van de voorstellen inzien. Creëert draagvlak voor voorstellen die moeilijk liggen. Hanteert verschillende overtuigingsstrategieënPlannen en organiseren Zet beleidsplannen voor een organisatieonderdeel om in actieplannen met een realistische tijdfasering. Geeft aan wat de belangrijkste momenten zijn waarop besluitvorming dient plaats te vinden. Zet veranderingsprocessen op hoofdlijnen uit, werkt daarbij met globale tijdfaseringenResultaatgericht Ontwikkelt een doelgericht en concreet actieplan met doelen, mensen, middelen, timing enzovoort. Maakt concrete afspraken met alle betrokkenen gericht op het bereiken van de doelstellingen. Communiceert op regelmatige basis met alle betrokkenen over de stand van zaken. Spreekt anderen aan op het bereiken van de doelstellingen wanneer dit nodig blijkt De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
  • Diploma op HBO-niveau
  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van AFAS
  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van projectmanagement
  • Praktijkdiploma Loonadministratie
  • Senioriteit en ervaring met het begeleiden van projecten op het gebied van de inrichting en optimalisatie van salaris- en personeelsadministratie en HR-processen
  • Ruime kennis van en ervaring met het AFAS-systeem op het gebied van HR, salarisadministratie en financiën
  • Ruime kennis van en ervaring met het analyseren en optimaliseren van administratieve processen vanuit een integraal perspectief
  • Ruime ervaring met het coachen/aansturen van medewerkers
  • Uitstekende projectmanagement- en coördinatievaardigheden
  • Het vermogen om draagvlak en verbindingen te creëren
  • Daadkracht en visie om snel te schakelen en duurzame oplossingen te realiseren Gevraagde ervaring is minimaal 8 jaar ervaring. Ervaringen zijn minimaal 1 jaar geleden opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 december 2024 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox