Rijksvastgoedbedrijf

Projectleider

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

De projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, aanbesteding en/of realisatiefase van zijn projecten. Een volledige overdracht aan de objectmanager hoort daarbij. Deze projecten kunnen variëren van (grootschalige) onderhoudsprojecten tot (kleinere) investeringsprojecten. Je hebt gelijktijdig meerdere projecten (tussen de +/- 5-10) in variërende disciplines en budget. Allerhande onderhoud- en vervangingsprojecten, b.v. CV-ketel, dakbedekking, vernieuwen entree, GBS, kozijnen, schilderwerk, LBK of andere object gerelateerde zaken.

Hierin zijn de disciplines en kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde van essentieel belang. Maar ook een juiste inkoopstrategie of afstemming met Rijkbouwmeester is soms noodzakelijk. De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op deze gebieden en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, bijv. Inkoop. Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie op (bedrijfs)risico´s ter voorbereiding van de realisatie. De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de kosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt.

Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies, maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, etc. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert een juiste en volledige overdracht, ook op administratief gebied.

Je bent verantwoording schuldig aan het clusterhoofd voor wat betreft de uitvoering en uitwerking van de projecten. De Programmamanager verdeelt de projecten. Je werkzaamheden zijn deels op kantoor t.b.v. de voorbereiding en deels op het werk, t.b.v. de begeleiding en klantcontacten.

Meest essentiële competenties

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen en als de situatie daarom vraagt ben je in staat om buiten de gebaande paden te denken en handelen op het moment dat de situatie daarom vraagt (b.v. calamiteiten). Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent pro-actief en organisatie-sensitief. Je hebt aantoonbare ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde bachelor of HBO-opleiding in een technische richting eventueel aangevuld met relevante cursus/opleiding projectmanagement. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5-10 jaar ervaring op het gebied van projectmanagement voor een publieke opdrachtgever. Er is aantoonbaar sprake van de volgende aspecten: • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan een loods, fabriekshal, infrastructurele werken of woningbouw; • Projectmanagement van projecten uitgevoerd op een locatie welke in gebruik blijft tijdens uitvoering en waar sprake is van een beveiligd object met 1 of meerdere toegangsveiligheidsringen. • Waarborgen continuïteit van de kritische bedrijfsprocessen. • Alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van de realisatiefase van projecten in het kader van onderhoud, vervangingsprojecten, renovatie en/of investeringsprojecten; • Kennis hebben van de Aanbestedingswet 2012 of het ARW 2016 en het toepassen daarvan in een aanbesteding; • Toepassen van risicomanagement. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis05: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.
  • Eis03: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid dit diploma op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht. Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer. Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Uitwerking kandidaat Datum behalen VCA-VOL: Diplomanummer VCA-VOL: Datum behalen GPI certificaat: Diplomanummer GPI certificaat:
  • Eis08: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • Eis07: Benoem duidelijk in het CV bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op een los document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden. Toelichting: De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Toelichting eisen: De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Toelichting wensen: De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.

De Wensen

  • Wens02: De mate van ervaring als projectleider bij het uitvoeren van projecten op de volgende aspecten Aspecten: • Ervaring met bouw- of verbouwprojecten m.b.t. brandveiligheid (Sprinkler/BMI) • Ervaring met bouw- of verbouwprojecten m.b.t. asbestsaneringen • Ervaring met bouw- of verbouwprojecten m.b.t. integrale beveiligingssystemen
  • Wens03: De mate van ervaring als projectleider met het werken met Prince2-methodiek of vergelijkbaar, in teamverband met verschillende rollen en disciplines in het team; contractmanagement, risicomanagement, financieel management, techniek, architectuur Aspecten: • Grootte van het project/ programma geduid in financiële omvang en de omvang van de projectorganisatie • Duiding van de (hoeveelheid) omgevingsaspecten welke invloed hadden op de projecten; • Ervaring met het schakelen tussen de verschillende functie/abstractieniveaus binnen de projectorganisatie; • Ervaring met het opzetten van schuifplannen/faseringen van het project
  • Wens01: De mate van ervaring als projectleider bij het uitvoeren van projecten met verschillende logistieke stromen binnen één pand en een diversiteit aan gebruikers. Aspecten: • Bepaling van scope & randvoorwaarden van de bouwkundige en technische installaties • Ervaring in het vertalen van de klanteisen en -wensen vanuit de logistieke bedrijfsprocessen • Ervaring met bouw- en verbouwprojecten met verschillende personele logistieke stromen binnen één pand en de complexiteit* daarvan *Hiermee wordt bedoeld het slim inrichten van de personele bezetting en materialen. Zorgen dat mensen op de werkplek kunnen komen zonder anderen te hinderen, het werk in een logische volgorde inplannen zonder anderen tot last te zijn, de plek waar je materiaal opslaat etc.
  • Wens04: De mate van ervaring als projectleider met het werken binnen een grote (rijks) overheidsorganisatie Aspecten: • Gevoel voor politiek/bestuurlijke aspecten; • Het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 oktober 2024 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox