Nationale Politie
max €136 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
01 februari 2024
31 januari 2025
Opdracht omschrijving
De Sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de Dienst Facility Management. De sector bestaat uit vijf teams: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer, Programmeren en Beleidsimplementatie en ontwikkeling. De Sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van de politie van overmorgen en het ontstaan van het integrale dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de Sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met een grote besparingsopgave op de omvangrijke huisvestingsportefeuille, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten en goed beheer van het bestaand vastgoed noodzakelijk. Dit vraagt om verantwoordelijke experts, goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang. Team Ruimtemanagement is het team dat als eigenaar van het politievastgoed optreedt. Ruimtemanagement houdt zich bezig met het efficiënte gebruik van en de toekomstvisie op de beschikbare panden en objecten binnen de huisvestingsportefeuille, de ontwikkeling van locaties en eventueel daaruit volgend de aan- of verkoop. Het team bestaat uit 5 Clusters: Assetmanagement, Vastgoedontwikkeling, Vastgoedtransacties, Portefeuillemanagement i.o. en Staf. De Procesmanager Vastgoed valt direct onder de verantwoordelijkheid van het Afdelingshoofd en ondersteunt bij de veranderopgave. Jij gaat gaat het proces begeleiden van de veranderopgave bij Team Ruimtemanagement. Jij begeleidt de procesuitwerking en begeleiding van de 5 Clusters Vastgoedontwikkeling, Vastgoedtransacties, Assetmanagement en Landelijk Portefeuillemanagement. Daarnaast zoek je en bewaakt je de aansluiting met de andere afdelingen van de Sector Huisvesting binnen de grote transitieopgave van de Sector Huisvesting. Jij bent in deze complexe veranderopgave degene die het Afdelingshoofd en de Coördinatoren adviseert en van informatie voorziet. De opdracht voer je zelfstandig uit met desbetreffende collega's en daar waar nodig schakel je met betrokkene partijen. Jij bent een enthousiaste professional met veel ervaring in complexe publieke organisaties. Je bent ambitieus en flexibel, hebt een sterk analytisch vermogen, straalt natuurlijk overwicht en leiderschap uit en hebt een gezonde dosis humor.
Verantwoordelijkheden
- De Procesmanager Vastgoed staat stevig in zijn schoenen en is een volwaardige gesprekspartner voor de MT-leden van Team Ruimtemagament en ook voor de medewerkers, wat blijkt uit senioriteit en vakbekwaamheid. Moeiteloos schakelen op verschillende niveaus, maatschappelijk georiënteerd, klantgericht en goede netwerkvaardigheden. Is zich bewust van de positie binnen de organisatie: hieruit blijkt de sterke politieke, strategische en organisatiesensitiviteit.
- Het via de ontwikkeling van een veranderopgave actief bijdragen aan beleids-, cultuur- en organisatieontwikkeling;
- Het regisseren van de werkprocessen voor de Clusters Asset Management, Vastgoedontwikkeling, Vastgoedranscties en Staf;
- Het regisseren van procesinrichting voor het nieuwe Cluster Landelijk Porefeuillemanagement i.o.;
- Je signaleert de behoefte in de veranderopgave en geeft daar met de andere teamleden richting en sturing aan;
- De verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen van onderdelen van het vakgebied binnen de Politie zoals procesmanagementtechnieken, stakeholdersmanagement, cultuurverandering, organisatieontwikkeling.
Type inzet
Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren. Inzet is op projectmatige basis.
Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vind plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.
Doelstelling
De Sector Huisvesting bevindt zich momenteel in een veranderopgave en dit vraagt om goed procesmanagement waarin gedurende het proces goed gestuurd moet worden op de samenhang tussen de verschillende Afdelingen en processen binnen een complex politiek en
bestuurlijk krachtenveld. De Procesmanager Vastgoed maakt de werkprocessen en de samenhang tussen de verschillende afdelingen inzichtelijk.
Contacten
Je onderhoudt contacten met:
- management team en medewerkers van Team Ruimtemanagement;
- leidinggevenden en medewerkers sector huisvesting Politiedienstencentrum;
- landelijk portefeuillemanagers, assetmanagers, vastgoedontwikkelaars, vastgoedmakelaars, vastgoedadviseurs en projectmanagers sector huisvesting;
- medewerkers van het Programma 'Implementatie Toekomstbestedige Huisvesting'.
Opleiding
Een afgeronde en volwaardige opleiding op minimaal WO niveau, in de richting van Bouwkunde, Technische Bedrijfskunde, Civiele Techniek of Facility Management. Losse (deel)certificaten worden niet als gelijkwaardig gezien.
Professionele kennis en werkervaring
- In de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar werkervaring als Procesmanager Vastgoed bij voorkeur binnen organisaties met 500+ medewerkers en met meerdere locaties.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met procesinrichting bij voorkeur binnen een complex politiek bestuurlijke omgeving bij een publieke organisatie.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opzetten van nieuwe organsatieonderdelen, zoals portefeuillemanagement of assetmanagement, met verschillende belangen, binnen complexe, politiek-bestuurlijke organisaties.
Competenties
- Coachen
- Klantgerichtheid
- Maatschappelijke oriëntatie
- Netwerkvaardigheid
- Organisatiesensitiviteit
- Organisatievermogen
- Overtuigingskracht
- Systeemdenken
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox