Gemeente Apeldoorn

Procesmanager itsm

Gemeente Apeldoorn

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Procesmanager met de rol Incident- en Problemmanager die ons team Informatie Processen, projecten en advies tijdelijk komt versterken.

Als Procesmanager ben je werkzaam in een cluster van procesmanagers die elkaar ook kunnen vervangen. De procesmanagers vervullen verschillende rollen onder meer op het gebied van incident-, problem-, change- , configuratie-, kwaliteits- kennis- en testmanagement.

Verantwoordelijkheden

Als procesmanager heb je een aantal verantwoordelijkheden die in onderstaande rollen en kerntaken beschreven zijn:

De procesmanager met de rol Incident- en Problemmanager:

  • zorgt voor de ontwikkeling, implementatie, beheer en een efficiënte werking van IT Service Management-processen (ITSM).
  • zorgt voor aansluiting en samenhang met gerelateerde processen, de beheerorganisatie en huidige ontwikkelingen.
  • zorgt dat procesbeschrijving, werkinstructies en formulieren up-to-date en vindbaar zijn.
  • stelt KPI’s op en rapporteert hierover aan belanghebbenden en proceseigenaar.
  • begeleidt medewerkers bij het gebruik van processen.
  • is verantwoordelijk voor de dagelijkse sturing, bewaking en monitoring van processen.
  • escaleert indien nodig tijdig binnen de lijn- en of procesorganisatie.
  • is verantwoordelijk is voor het continu-verbeterproces (PDCA) over processen, zorgt voor draagvlak voor verbeteringen en adviseert het management in de lijn- en procesorganisatie.
  • promoot een cultuur waarin beheerprocessen gerespecteerd en gevolgd worden.
  • heeft visie over hoe de procesorganisatie in de toekomst verder verbeterd kan worden en draagt deze uit.

De kerntaken van de Incident- en Problemmanager zijn:

  • Eerste escalatiepunt voor klant en beheerorganisatie bij meldingen(incidenten en aanvragen).
  • In de lead bij het samenstellen van een ad-hoc oplosteam bij incidenten met hoge impact.
  • Signaleren terugkerende incidenten en zet acties uit om deze te voorkomen.
  • Evaluatie van Incidenten met hoge impact met verschillende belanghebbenden.


availability
De kandidaat is inzetbaar van 13 november 2023 tot en met 13 mei 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met tweemaal 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar van 13 november 2023 tot en met 13 mei 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met tweemaal 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 2. De kandidaat heeft een relevante (met diploma) afgeronde HBO opleiding. Inclusief of aangevuld met een specialistische opleiding op het gebied van informatiebeveiliging. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 5. De kandidaat dient binnen 8 weken na aanvang werkzaamheden een VOG te overleggen, uitgaand van Algemeen Screeningsprofiel Informatie Functieaspecten 11, 12 en 13. De VOG mag niet ouder zijn dan zes maanden.
  • 3. De kandidaat heeft kennis en aantoonbare ervaring op het gebied van IT Service management processen (ITSM). Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 4. De kandidaat heeft kennis en aantoonbare ervaring met TOPdesk. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.

De Wensen

  • 2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied. Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende cv en motivatie. Beoordeling onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende, goed, zeer goed (0 t/m 5 punten)
  • 3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in deze uitvraag. Dit wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende CV en motivatie. Beoordeling onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende, goed, zeer goed (0 t/m 5 punten)
  • 1. De kandidaat heeft kennis en werkervaring als procesmanager in de rol Incident- en Probleemmanager bij een overheidsinstantie en gemeenten. - de kandidaat heeft geen werkervaring (0 punten) - de kandidaat heeft tot één jaar werkervaring (1 punt) - de kandidaat heeft één tot drie jaren werkervaring bij een overheidsinstantie (2 punten) - de kandidaat heeft één tot drie jaren werkervaring bij een gemeente (3 punten) - de kandidaat heeft drie tot vijf of meer jaren werkervaring bij een overheidsinstantie (4 punten) - de kandidaat heeft drie tot vijf of meer jaren werkervaring bij een gemeente (5 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox