Het Kadaster

Procesmanager IT (Operationeel)

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Procesmanagement is op zoek naar een Procesmanager IT.

Je komt te werken op de afdeling Procesmanagement met 5 collega’s. Jullie zullen gezamenlijk de uitdaging aangaan om het ITIL framewerk te integreren met de agile werkwijze van de DevOps teams binnen de directie BOI(Beheer, Ontwikkeling en IT). De komende maanden zal de focus ook liggen op de implementatie van onze Servicemanagement tool ServiceNow. Deze implementatie maakt het noodzakelijk alle operationele processen tegen het licht te houden en indien nodig het aanpassen van de procesbeschrijvingen. Het uiteindelijke doel is om samen een afdeling te vormen waarbij alle procesmanagers generiek ingezet kunnen worden, om zo alle IT-teams op basis van ITIL v4 framewerk te faciliteren en te ondersteunen. Kadaster infrastructuur is uitbesteed aan een 3e partij.

Opdrachtomschrijving
De komende maanden zal de focus ook liggen op de implementatie van onze Servicemanagement tool ServiceNow. Deze implementatie maakt het noodzakelijk alle operationele processen tegen het licht te houden en indien nodig het aanpassen van de procesbeschrijvingen. Het uiteindelijke doel is om samen een afdeling te vormen waarbij alle procesmanagers generiek ingezet kunnen worden, om zo alle IT-teams op basis van ITIL v4 framewerk te faciliteren en te ondersteunen. Kadaster infrastructuur is uitbesteed aan een 3e partij.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Service Now
  • Blue Dolphin


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

Als procesmanager IT zorg je ervoor dat:

  • Operationele IT-processen actueel en eenduidig zijn en juist gefaciliteerd worden;
  • Je nieuwe inzichten brengt en werkwijzen toepasbaar maakt op de procesgebieden;
  • KPI’s worden vastgelegd;
  • Je rapporteert over de kwaliteit en performance van de processen en KPI’s;
  • Je de prestaties en belemmeringen van eigen en samenhangend werk bespreekt en deelt met je teamgenoten en opdrachtgevers;
  • Impedements/blokkades in eigen werk naar het juiste echelon worden geëscaleerd en besproken.


Naast bovenstaande werkzaamheden ben je verantwoordelijk voor:

  • Uitvoerende taken binnen de servicemanagementprocessen, zoals het optreden als major incident manager bij grote verstoringen.
  • Het coördineren van de afstemming rondom changemanagementvraagstukken.
  • Het bijeenbrengen van de juiste expertise bij het oplossen van dienst- en overstijgende problematieken.
  • Tenslotte draag je bij aan sfeer en cohesie binnen het team procesmanagers en heb je samenwerken hoog in het vaandel staan.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring met het werken met ITIL processen in een Agile omgeving, werken met DevOps teams en kennis van SAFE.
  • Aantoonbaar track record in proces verbetering.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 november 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 30 november 2023 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
  • Diploma op hbo -en / -of academisch-niveau.
  • Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare functie en verantwoordelijk voor de IT dienstverlening.
  • ITIL V4 gecertificeerd. Kopie van certificaat toevoegen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen; • Service- en klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Teamspeler; • Analytisch vermogen; • Je kan werken in teamverband en verbindt collega’s met verschillende achtergronden; • Je beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in mogelijkheden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.

De Wensen

  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox