Waternet

Procesbeheerder

Waternet

De opdracht­omschrijving

 

Procesgericht werken wordt binnen Waternet steeds belangrijker. Dit is onderkend door het inrichten van een governancestructuur op onze processen binnen de directie Assets en Operatie. Binnen deze governancestructuur zijn voor de directie Asset en Operatie specifieke procesrollen ingericht, te weten de proceseigenaar en de procesbeheerder. Deze uitvraag richt zich op de procesbeheerdersrol.

Beschrijving behoefte

De procesbeheerder is de activator en begeleider bij het continu verbeteren van de (werk)processen en bewaakt dat tijdens het verbeteren van de processen de samenwerking met de andere (werk)processen blijft bestaan. De werkzaamheden van procesbeheer vinden plaats onder regie van de proceseigenaar en worden bestuurd tijdens het procesoverleg dat 2-wekelijks plaatsvindt.

De procesbeheerder speelt in het overleg een cruciale rol als kennisdrager, activator en verbinder. Specifiek voor het uitvoeren van het procesbeheer zijn onderstaande taken gedefinieerd

1. Hoofdtaken

  1. het attenderen en adviseren van de proceseigenaar op

    afwijkingen, wijzigingen, prioriteiten en risico’s die leven in de organisatie ten aanzien van het werkproces;

  2. het voorbereiden en begeleiden van de besluitvorming in het procesoverleg;

  3. Het vastleggen en beheren van de actuele informatie over het proces en de advisering van communicatie hierover.

  4. het monitoren van het proces op basis van de procesindicatoren

  5. het bijhouden van kleine wijzigingen volgens de waternet brede procesconventies;

  6. het coördineren van het wijzigingenproces waarbij relevante wijzigingen zorgvuldig worden uitgewerkt met medewerkers in aansluiting met de aansluitende processtappen en andere werkprocessen;

  7. het begeleiden van de verandering bij kleine wijzigingen binnen het werkproces;

  8. het zijn van het inhoudelijk aanspreekpunt voor het toetsen op het werkproces bij ontwikkeling van functionaliteiten;

  9. het borgen van uniformiteit en doorontwikkeling van het procesbeheer met de andere procesbeheerders binnen assetmanagement en daarbuiten

2. Specifieke taken

  1. Beschrijven, actualiseren en optimaliseren van

    werkprocessen;

  2. Ontwikkelen van proces PI en rapportages

  3. Vastleggen en beheren van deze processen in het

    procesmanagement systeem (Blue Dolphin);

  4. Bewaken van de uniformiteit van de werkprocessen;

  5. Borgen van unieke procesrollen in de processen;

  6. Zorgen voor goede verbinding/aansluiting tussen de

    werkprocessen;

  7. Analyseren van risico’s, het herkennen van knelpunten

    en het aandragen van verbeteringen;

  8. Begeleiden van (proces)workshops;

  9. Controleren van verbetervoorstellen (vanuit

    bijvoorbeeld key users) die een proces component

    hebben;

  10. Ondersteunen van de deelnemers van het

    procesoverleg bij het formuleren van

    procesverbeteringen;

  11. Ondersteunen van de proceseigenaar en trekkers van

    verbeteringen-en/of implementatie bij o.a. GAP sessies, veranderopgaven, informeren teamleiders, teamleiders inhoudelijk ondersteunen bij informatie sessies met medewerkers, deelnemen aan implementatieteam overleggen;

  12. Uitleg van de werkprocessen en werkproceskennis naar de medewerkers

   
 

Het team Assetinformatiemanagement zit binnen de directie Assets en Operatie. Het team is ca 2 jaar oud en zodoende is er nog veel te ontwikkelen. De sfeer is professioneel en goed en er wordt hard gewerkt aan de verbinding tussen de verschillende disciplines binnen het team. Het team bestaat uit ca 38 medewerkers van verschillende achtergronden en opleidingsniveaus. En naast procesmanagement werken we ook aan het informatiemanagement binnen onze directie en worden data-analyses uitgevoerd ten aan zien van de kwaliteit van data en informatie.

 
page3image99376448 page3image99375408

De Eisen

  • Vink aan welke overeenkomst van toepassing is op uw inschrijving voor deze opdracht. Het document Integriteits- en geheimhoudingbepaling Personeelshandboek Waternet is altijd van toepassing. U ziet enkel de mogelijke overeenkomsten voor deze uitvraag. Indien de uitvraag niet geschikt is voor zzp’ers, ziet u enkel de detacheringsovereenkomst. Let op! U geeft als leverancier aan welke overeenkomst van toepassing is op deze aanvraag. Waternet verifieert uw keuze en behoudt zich het recht voor om (gemotiveerd) af te wijken. - Modelovereenkomst ZZP Waternet - Overeenkomst van opdracht intermediair die ZZP inzet bij Waternet - Overeenkomst van opdracht intermediair detacheerder onder leiding en toezicht van Waternet
  • Deze opdracht is alleen geschikt voor de inzet van externe medewerkers die onder leiding en toezicht van Waternet de werkzaamheden verrichten. Hieronder vallen medewerkers die aan Waternet worden gedetacheerd. Helaas is deze opdracht niet geschikt voor zzp’ers. Bent u zzp’er of een intermediair die een zzp’er bemiddelt, dan dient u de uitnodiging als niet verzonden te beschouwen en kunt u geen offerte indienen. Door “Ja” te selecteren als antwoord op deze vraag verklaart u dat u geen zzp’er voorstelt voor deze opdracht. Indien u “Nee” selecteert wordt uw offerte terzijde gelegd en komt u niet in aanmerking voor gunning.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan uitgenodigd worden voor een gesprek. Het gespreksmoment en setting is beschreven in het formulier Waternet uitvraag DAS. De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview. Gaat u hiermee akkoord?
  • Bij deze vraag dient u het cv en het voorblad te uploaden in één document (PDF). Hieruit motiveert u dat uw kandidaat aan de eisen en wensen voldoet. Indien u een aanvullende motivatie wilt toevoegen vanuit de kandidaat kunt u deze ook toevoegen aan ditzelfde document maar dit is niet verplicht. Let op: U voegt het cv inclusief het voorblad toe van de kandidaat. Het cv inclusief voorstelblad is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 8 A4'tjes groot. Het cv inclusief voorstelblad dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv inclusief voorstelblad niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan Waternet besluiten uw offerte af te wijzen. In dit document dient u geen persoonsgegevens te beschrijven zoals volledige naam, adres, telefoonnummer, e-mail, foto, geboortedatum of bsn nummer. De voornaam en eerste letter van de achternaam voldoet.
  • Waternet hanteert een maximale inhuurperiode van 24 maanden en maximaal 3 contracten voor zzp en zzp'ers via intermediair. Voor gedetacheerden geldt een maximale inhuurperiode van 48 maanden. Dit is intern Waternet beleid.  Bij een onderbreking van de werkzaamheden van een periode van 6 maanden of langer begint de telling van bovengenoemden termijnen opnieuw. Bevestigt u dat uw kandidaat voldoet aan bovengesteld Waternet beleid?
  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met procesmanagement bij een (semi) overheidsorganisatie • Aantoonbare kennis van Assetmanagement met een focus op het ontwerp- en uitvoeringsproces • Aantoonbare vaardigheden in het modelering van processen in BPMN • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

De Wensen

  • Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 2 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis van en ervaring met projectmanagementmethodologieën
  • Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 1 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis van werken met BlueDolphin
  • Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 3 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis van Data en informatiemanagement
  • U dient hier de gegevens op te geven van de contactpersoon van de ingediende offerte. Dit betreft de contactgegevens van de inschrijver, niet van de kandidaat, tenzij u zich inschrijft als zzp’er.  U dient de volgende gegevens te verstrekken: Naam Telefoonnummer  E-mailadres
  • Kennis van werken met BlueDolphin (50 punten) • Kennis van en ervaring met projectmanagementmethodologieën (30 punten) • Kennis van Data en informatiemanagement (20 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox