Het Kadaster

Proces manager

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Jouw meerwaarde als Proces Manager
Het Kadaster staat aan de vooravond van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed gaan worden alsmede de samenwerking met een toekomstige externe-SIAM leverancier. Als Proces Manager kom je te werken in het processenteam van het Kadaster binnen de Directie BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie). Je bent hierbij verantwoordelijk voor het aansturen van meerdere externe IT leveranciers voor levering van gecontracteerde (applicatie)diensten en implementatie van procesverbeteringen. Je onderhoudt contacten met onze interne klanten binnen de Directies BOI, ODR en DGV (waaronder de DevOps teams, de Productmanagers en Productowners). 

Concreet: je opereert op operationeel/tactisch niveau, waar nodig op strategisch niveau. Je bent inzetbaar op verschillende vlakken binnen procesmanagement (Incident, Change, Problem, Config enz). Ook Service Level Management heeft geen geheimen voor je. Je werkt samen met verschillende grote IT leveranciers en met de interne IT-organisatie om wensen te vertalen naar goede oplossingen die passen in de IT-strategie. Je werkt nauw samen met de verschillende stakeholders in je werkveld. 


Verantwoordelijkheden

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

Je:

  • onderhoudt klant- en leveranciersrelaties, waarbij je primair fungeert als aanspreekpunt voor ‘jouw’ ICT-leveranciers;
  • draagt zorg voor het identificeren, formuleren, afstemmen en contractueel vastleggen van dienstverlening;
  • Je ontwerpt processen en implementeert deze
  • doet verbetervoorstellen en rapporteert hierover;
  • participeert in projectgroepen en bent in staat tijdig in te spelen op de huidige en toekomstige verwachtingen en technische mogelijkheden;
  • presenteert de bereikte resultaten, doorgevoerde verbeteringen en nieuwe inzichten

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-10-2024 tot en met 30-09-2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 jaar ervaring met ServiceNow.
  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-10-2024 tot en met 30-09-2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Hbo-werk- en denkniveau, bij voorkeur IT gerelateerd.
  • Minimaal 3 jaar Kennis en ervaring op het gebied van ITSM.
  • ITIL V4 gecertificeerd.
  • SIAM Foundation gecertificeerd.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met procesontwerp.
  • Kennis van en ervaring met Agile werken
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: - Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen; - Resultaatgericht - Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; - In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; - Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken - Je bent in staat om effectief te communiceren met zowel in als externe belanghebbenden en begrijpt de behoeften en wensen van de klant. - Je bent in staat processen te ontwerpen, te implementeren en te bewaken - Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk - Klantgericht - Proactief en initiatiefrijk; - Teamspeler.

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze u in vorige opdrachten hebt bijgedragen aan procesimplementatie in het bijzonder in een SIAM ECO-systeem met gebruik van ServiceNow. Beschrijf uw rol, uw specifieke bijdrage en het eindresultaat. Beschrijf dit voor zowel de soft skills die u bezit als de inhoudelijke expertise die u mee brengt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox