gemeente Nijkerk

Privacy officer

gemeente Nijkerk

  • max €80 per uur

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 09 februari 2024

  • 09 augustus 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.

Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Opdracht
Je bent aanspreekpunt en coördinator van privacy gerelateerde werkzaamheden voor de hele organisatie met betrekking tot de AVG en Wpg. Het is een brede en afwisselende functie. Je creëert bewustzijn rondom de verwerking van privacy gevoelige persoonsgegevens. Ook voer je data protection impact assessment (DPIA’s) voor nieuwe en bestaande systemen/processen uit, waarbij mogelijk sprake is van verhoogde privacy risico’s. Je zorgt voor incidentenafhandeling van bijvoorbeeld datalekken. Je werkt daarbij nauw samen met de CISO en FG. Maar ook zorg je voor het beheer en onderhoud van de standaarddocumenten die zijn ontwikkeld voor het privacy beleid, alsmede procedures zoals verwerkersovereenkomsten, convenanten en reglementen. Je bent zichtbaar in de organisatie en collega’s weten jou te vinden voor adviezen en ondersteuning bij privacy vraagstukken.

De bescherming van persoonsgegevens en de daarmee samenhangende wetgeving, zoals de AVG en Wpg, is een dynamisch werkveld dat zich voorlopig zal blijven ontwikkelen. Als Privacy Officer maak je onderdeel uit van het team juridische zaken in de samenwerking BLNP, dat zich inzet voor de vier gemeenten Bunschoten, Leusden, Nijkerk en Putten. We werken samen op het gebied van bedrijfsvoering. Zo zijn we als gemeenten efficiënter en voor medewerkers betekent dit een fijne werkomgeving met aantrekkelijke doorgroeimogelijkheden. Binnen deze samenwerking zijn er nog 3 Privacy Officers en elke donderdag werken jullie samen in gastgemeente Putten. Daarnaast werk je binnen Nijkerk nauw samen met collega’s van het team Informatiebeheer en ICT.


Competenties

  • Analytisch;
  • Proactief, daadkracht en resultaatgerichtheid;
  • Politiek en organisatie sensitief;
  • Mondeling en schriftelijk sterk.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja deels in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 14 februari 2024 van 12.30 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer;

  • Bring your own device’ is van toe passing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de AVG en de Wpg;

  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van DPIA’s;

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox