Gemeente Breda

Portefeuillemanager vastgoedbeheer

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Portefeuillemanager Vastgoedbeheer
Ben jij sterk in het bouwen en onderhouden van relaties en werk jij graag in een energiek team binnen een afdeling waar geen dag het zelfde is? Ben jij die gedreven professional op het gebied van vastgoedmanagement? Lever je graag een bijdrage bij het optimaliseren en realiseren van de maatschappelijke doelen van onze afdeling. Dan is de functie van Portefeuillemanager Vastgoedbeheer misschien jouw volgende uitdaging.

Wat ga je doen?
Gemeente Breda is eigenaar van maatschappelijk vastgoed variërend van cultureel vastgoed, sportaccommodaties, sociale maatschappelijke gebouwen, parkeergarages tot gebouwen voor de huisvesting van de eigen gemeentelijke organisatie. In de rol van Portefeuillemanager Vastgoedbeheer ben je verantwoordelijke voor het tactisch beheer van deze vastgoedportefeuille. Je werkt hiervoor nauw samen met verschillende afdelingen en partners. Het hebben en houden van gebouwen en terreinen brengt afwisselende werkzaamheden met zich mee.

  • Je bent verantwoordelijk voor het managen van je vastgoedportefeuille zoals het beperken van leegstand, relatiebeheer met bestaande huurders en contacten met in- en externe partners.
  • Je bent actief in het uitbreiden van het bestaande netwerk rondom de vastgoedobjecten.
  • Je initieert en coördineert het opstellen en naleven van huurovereenkomsten, onderhoud, aanpassingen aan objecten, het regelen van vergunningen en de begeleiding van verbouw- en renovatietrajecten.
  • Je draagt zorg voor het onderhoudsbudget en stemt benodigde werkzaamheden af met de  technisch beheerder.
  • Je signaleert ontwikkelingen die van belang zijn voor het behalen van de gemeentelijke doelstellingen.
  • Je rapporteert het management over de ontwikkelingen binnen jouw vastgoedportefeuille.

We zoeken jou!

  • Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding richting vastgoed of assetmanagement, bedrijfskunde of economie.
  • Je hebt aantoonbare ervaring of affiniteit met vastgoedbeheer.
  • Je hebt ervaring of begrijpt het politieke speelveld van de gemeente.
  • Je bent communicatief sterk en beschikt over overtuigingskracht en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je bent sterk in het bouwen en onderhouden van relaties.
  • Je maakt graag onderdeel uit van een team en haalt samen met jouw collega’s graag het maximale uit jouw portefeuille

Wie zijn wij?

  • Het Team Vastgoedbeheer bestaat uit ongeveer 30 collega’s met verschillende rollen. De technisch projectleiders zorgen voor de instandhouding van de verschillende objecten. De portefeuillehouders stemmen toekomstplannen af met beleid en gebruikers. Daarnaast zijn diverse administratieve ondersteuners, projectleiders en staffunctionarissen aanwezig om alle activiteiten in goede banen te leiden. Ook beantwoordt een meldpunt vragen van gebruikers  en huurders. 

    Gemeente Breda beheert naast maatschappelijk vastgoed ook een forse portefeuille ontwikkelvastgoed wat in afwachting van herontwikkeling wordt beheerd.
    Bij de afdeling Vastgoedbeheer staan twee belangrijke onderwerpen op het programma. Het door ontwikkelen van de afdeling naar de rol van vastgoed regisseur en het toekomstbestendig maken van de vastgoed portefeuille.

    In de week van 9 november zullen er persoonlijke gesprekken plaats vinden. Wij verzoeken u hier rekening mee te houden.
     

De Eisen

  • Kandidaat heeft kennis van Vastgoed management. Met brede aantoonbare ervaring op het beheer van maatschappelijk vastgoedbeheer. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat is in voldoende mate ervaren zodat dat relatiebeheer tussen de eigenaar, gebruikers, collega’s en politiek geen verassingen voor hem/haar brengt. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met objectverhuur. Concreet; het opstellen van en opvolging geven aan de uitvoering van huurovereenkomsten, het uitbrengen van adviezen naar gebruikers en stakeholders (in- en extern) en heeft ruime ervaring in het afwegen van gebruikerswensen in een breed gemeentelijk kader. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met het politieke speelveld van een gemeente. De kandidaat is vaardig in het uitbrengen van advies en haar opdrachtgever zodoende de mogelijkheid om de beste keuze te maken op basis van uitgewerkte en onderbouwde voorstellen.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van vastgoedbeheer. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als portefeuillemanager of vergelijkbare functies binnen een politiek bestuurlijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatieve vaardigheden; is in staat om andere te overtuigen en is sterk in het bouwen van relaties; - Doortastend; is in staat om tot de kern vast te komen en daarop te adviseren; - Beschikt over een hands-on mentaliteit en heeft een zelfstandige werkhouding; - Stressbestendig; is in staat om rust te bewaren in een veeleisende omgeving waar veel belangen samenkomen; - Georganiseerd; verslaglegging en terugkoppeling zijn voor jou een tweede natuur. Een goed georganiseerde aanpak van werkzaamheden is hierbij van essentieel belang; - Teamspeler; spant zich in om samen met je collega’s het maximale uit de portefeuille te halen, gecombineerd met jouw drive en verantwoordelijkheidsgevoel krijg je energie van resultaat en tevreden stakeholders; - kandidaat is in staat om ervaringen in te brengen en een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de afdeling. - Adviesvaardigheden: Uw kandidaat is vaardig in het uitbrengen van advies en haar opdrachtgever zodoende de mogelijkheid om de beste keuze te maken op basis van uitgewerkte en onderbouwde voorstellen. Op donderdag 9 november zullen er persoonlijke gesprekken plaats vinden. Wij vragen u en uw kandidaat hier rekening mee te houden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox