Het Kadaster

Operationeel manager

Het Kadaster

  • max €115 per uur

  • Gelderland

  • 40 uur per week

  • Bestuurlijk
  • 01 januari 2026

  • 31 december 2026

De opdracht­omschrijving

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster en Beheer Ontwikkeling en Informatietechnologie (BOI)
Het Kadaster biedt zekerheid door transparantie over eigendom en gebruik van vastgoed en ruimte. Dat is onze wettelijke taak, aangestuurd vanuit het ministerie Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (BZK). Aan de hand van onze betrouwbare data, dragen wij bij aan maatschappelijke vraagstukken. Bijvoorbeeld door data, analyses en kennis te verstrekken op het gebied van de energietransitie, de huizenmarkt of een systeem voor landrechten in Colombia of Benin. Dit maakt het werken bij het Kadaster divers. Wij streven als Kadaster naar een zo efficiënt mogelijk ingerichte dienstverlening waarbij we continu op zoek zijn naar verbetering en het creëren van waarde voor onze gebruikers.  

De directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI) staat voor de techniek en IT binnen het Kadaster. Wij stellen deze middelen beschikbaar voor de uitvoering van processen en ondersteunen daarbij. Met zo’n 500 collega’s werkt een groot deel van de medewerkers binnen deze directie.

Opdracht
De directie BOI is de IT-afdeling van het Kadaster. Binnen IT staan we voor de opgaven om de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen, te vernieuwen en de “operational excellence” te verhogen. Uitgangspunt hierbij zijn onze kernwaarden: 

  • Betrouwbaarheid; meetbaar en in één keer goed.
  • Openheid; wie is de klant en wat is daar nodig?
  • Relevantie; niet mooier dan noodzakelijk.
  • Gedreven; enthousiast samenwerken met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. 

Voor de afdeling Support & Projecten zijn wij opzoek naar een tijdelijke lijnmanager.
Je wordt verantwoordelijk voor een drietal teams binnen de afdeling Support & Projecten:

  • Procesmanagement team, welke naast hun dagelijkse taken en verantwoordelijkheden bezig is met een SIAM implementatie.
  • Enterprise Service Management team, welke onze ServiceNow applicatie onderhoud en inricht. Hiermee wordt het Kadaster op verschillende diensten ondersteund.
  • Het Metrics en Rapportage team, zij ontsluiten interne management informatie vanuit verschillende databronnen in dashboards en rapportages.

Als lijnmanager geef je op inspirerende en motiverende wijze leiding aan je team. Daarbij ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de afgesproken doelen én de bedrijfsvoering. Hier hoort uiteraard ook de vakkennis en -ontwikkeling van jouw teamleden en verbeteringen en innovatie bij. Dit om je teams, maar ook de IT- organisatie van het Kadaster, naar een hoger niveau te tillen. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SIAM;
  • Lijn management, Stakeholder management;
  • PRINCE II, TMap;
  • ServiceNow;
  • ITIL;
  • Scrum/Agile;
  • M365/SharePoint.

 De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • In deze rol geef je sturing aan een team van 35 tot 40 medewerkers. De grootte van de drie teams vraagt om focus, zorgvuldige afstemming en duidelijke prioriteiten. Dit betekent dat je, je als people manager profileert. Je bent eindverantwoordelijk voor de dienstverlening die jouw teams leveren.
  • Je werkt onder andere nauw samen met de product owner en product manager binnen jouw werkveld.  
  • Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, declarabiliteit, vakontwikkeling en het relatiemanagement binnen jouw werkveld.
  • Je werkt in een team van lijnmanagers. Gezamenlijk ben je verantwoordelijk voor het behalen van de resultaten van de IT-directie en de doelen die het Kadaster wil realiseren.
  • Het Kadaster  is een boeiende organisatie om in te werken. Als lijnmanager bevind je je midden in deze organisatie. Integraal samenwerken over de grenzen van afdeling en directie heen, heldere afspraken en waar nodig ook flexibiliteit helpen om zaken voor elkaar te krijgen.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Teamspeler. 

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team

De Eisen

  • 8. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring: in het continu verbeteren van werkprocessen “PDCA-cyclus”. met adoptie veranderingen binnen organisatie “verandermanagement”. In het aansturen van externe leveranciers “SLM”.
  • 7. Minimaal 1 jaar ervaring in het geven van leiding als lijnmanager.
  • 4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • 5. Afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur Bedrijfskundige of IT gerelateerd.
  • 6. Minimaal 5 jaar ervaring binnen de overheid en of een ZBO.
  • 3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4. CV dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen.

De Wensen

  • 9. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf
  • 10. De kandidaat toont aan minimaal betrokken te zijn bij één SIAM implementatie. De implementatie dient bij voorkeur te hebben plaats gevonden in een complexe overheidsomgeving of een ZBO. Beschrijf op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage hebben geleverd aan het te behalen resultaten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 december 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox