Gemeente Amsterdam

Ontwerpleider Spaarndammertunnel (HO 216024 )

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving
De ontwerpleider is verantwoordelijk voor het ontwerp van de aanpassingen aan de SDT die nodig zijn om deze middels een uniform koppelvlak aan te kunnen sluiten op de nieuwe verkeerscentrale. De ontwerpleider zorgt, onder aansturing van de integraal ontwerpleider en projectmanager en i.s.m. ontwerper(s) (van een ingenieursbureau) en programmaspecialisten, voor het uitwerken van de in de systeemdefinitiefase opgestelde uitgangspunten in een VO (DO-) en voor het opstellen van de relevante contract documenten (VS1 en VS2) vanuit ontwerp, alsmede voor
begeleiding van het realiseren en contracteren van het DO/UO en de realisatie.
Na contracteren van marktpartijen draait de ontwerpleider mee in een bouwteam voor het opstellen van het DO/UO. Tijdens de realisatie is de ontwerpleider het aanspreekpunt voor technische issues, assisteren bij afname testen en het beoordelen van het as-built-dossier.

Werkzaamheden
Bij het vernieuwen van de verkeerscentrale (VCA) voor (o.a.) het bedienen van de gemeentelijke wegtunnels (onderdeel van het Programma Aanpak Wegtunnels Amsterdam (AWA)) dienen bestaande tunnels voorzien te worden van een uniform koppelvlak zodat deze op uniforme wijze kunnen worden aangesloten op- en te bedienen zijn vanaf de nieuwe VCA.
In de systeemdefinitiefase is onderzocht hoe de  Spaarndammertunnel (SDT) van een uniformkoppelvlak (UKVCA) kan worden voorzien en zijn hiervoor ontwerpuitgangspunten opgesteld.
In de volgende fase zullen enkele marktpartijen worden gecontracteerd om:

1. In een bouwteam, samen met opdrachtgever, het ontwerp (DO/UO) op
te stellen;
2. De systeemaanpassingen te realiseren.
De ontwerpleider is binnen het projectteam het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor alle technische aspecten van het werk. Hij werkt daartoe samen met de integraal ontwerpleider van het VCA-project, specialisten (vanuit het AWA programma) en waar nodig specialisten van ingenieursbureaus.

De ontwerpleider SDT zorgt binnen het projectteam SDT voor:
• Het uitwerken van de ontwerpuitgangspunten uit de
systeemdefinitiefase tot een eenduidige scopebeschrijving en
vraagspecificatie (in de vorm van eisen) t.b.v. het contracteren.
• Meedraaien in het bouwteam en borgen dat er een integraal, consistent en maakbaar en verifieerbaar ontwerp wordt opgesteld.

De werkzaamheden omvatten:
• Organiseren van de ontwerpwerkzaamheden;
• Het (doen) opstellen van de ontwerpproducten t.b.v. contracteren;
• Actief monitoren en borgen dat de verschillende ontwerpen op elkaar aansluiten en tezamen een integraal, consistent, volledig, maakbaar en verifieerbaar ontwerp vormen.
• Zorg dragen dat de verschillende ontwerpen passen binnen het actuele as- maintained dossier van de tunnel technische installaties zodat na oplevering nog steeds een integraal, toegankelijk en consistent technisch dossier
bestaat (t.b.v. beheer). Dit betekent dat bepaald moet worden welke documenten moeten worden aangepast (nieuwe revisie) en hoe nieuwe documenten in de bestaande documentstructuur worden ingepast

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Grote, complexe en risicovolle infraprojecten zijn ondergebracht bij de directie Bijzondere Projecten. Het duurzaam verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid van de stad staat hierbij voorop. Het gaat om projecten in opdracht van gemeente Amsterdam, Vervoerregio Amsterdam en samenwerkingsverbanden met andere overheden. Het bouwen van een nieuwe verkeerscentrale is een van die projecten.


De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring in complexe infrastructurele of industriĆ«le automatiseringsprojecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in integrale ontwerptrajecten t.b.v. technische automatiseringsprojecten
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal HBO werk- en denkniveau in de richting Elektrotechniek, Besturingstechniek, Informatica, IndustriĆ«le Automatisering, Technische bedrijfskunde.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over de mate waarin ervaring is opgedaan met het inrichten en begeleiden van integrale ontwerptrajecten Criterium: De mate waarin de aantoonbare ervaring opgedaan met het inrichten en begeleiden van integrale ontwerptrajecten relevant is voor onderhavige opdracht. De volgende aspecten spelen daarbij een rol: a. De mate van kennis van en ervaring met het inrichten van integrale ontwerptrajecten b. De mate van kennis van en ervaring met het begeleiden van integrale ontwerptrajecten c. Kennis van en ervaring met SE- systematiek d. Kennis van en ervaring met JSTD-016 e. Kennis van en ervaring met het inzetten van tooling (Relatics, EA, DMS (JOIN)) om ontwerpen vast te leggen. Deze aspecten zijn slechts opgenomen ter toelichting ten behoeve van inschrijvers en zijn niet te beschouwen als nadere (sub)criteria. De aspecten zijn niet in volgorde van belangrijkheid opgesomd en zijn evenmin limitatief. De beoordeling van deze wens vindt plaats op basis van het door de kandidaat ingediend CV en de ingediende motivatie van maximaal 1 A4-tje. De mate waarin de aantoonbare kennis en ervaring van een kandidaat relevant is voor de onderhavige opdracht wordt uitgedrukt met een cijfer tussen minimaal 0 en maximaal 5 punten, waarbij alleen gehele cijfers worden toegekend. Een 5 staat hierbij voor uitermate relevante ervaring en een 0 staat voor geen of nauwelijks relevante ervaring.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over de mate van kennis en opgedane ervaring met ontwerptrajecten aan zowel opdrachtgevers- als opdrachtnemerszijde Criterium: De mate waarin aantoonbare kennis en ervaring opgedaan met ontwerptrajecten aan opdrachtgevers- en opdrachtnemerszijde relevant is voor onderhavige opdracht. Hierbij spelen onder meer de volgende aspecten een rol: a. De mate van kennis van en ervaring met ontwerptrajecten aan de opdrachtgeverszijde b. De mate van kennis van en ervaring met ontwerptrajecten aan de opdrachtnemerszijde Deze aspecten zijn slechts opgenomen ter toelichting ten behoeve van inschrijvers en zijn niet te beschouwen als nadere (sub)criteria. De aspecten zijn niet in volgorde van belangrijkheid opgesomd en zijn evenmin limitatief De beoordeling van deze wens vindt plaats op basis van het door de kandidaat ingediend CV en de ingediende motivatie van maximaal 1 A4-tje. De mate waarin de aantoonbare kennis en ervaring van een kandidaat relevant is voor de onderhavige opdracht wordt uitgedrukt met een cijfer tussen minimaal 0 en maximaal 5 punten, waarbij alleen gehele cijfers worden toegekend. Een 5 staat hierbij voor uitermate relevante ervaring en een 0 staat voor geen of nauwelijks relevante ervaring.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox