gemeente Utrecht
max €70 per uur
Utrecht
32 uur per week
09 november 2020
01 februari 2021
Je komt te werken bij het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente Utrecht. Je maakt deel uit van een dynamisch team van toegewijde professionals in de Redactie en Newsroom die samen het hart vormen van de gemeente. In dit team werken die adviseren, nieuws maken, content publiceren en de eindredactie voeren op de verschillende online kanalen. Je werkt normaal gesproken op het stadskantoor van de gemeente in het kloppend hart van de organisatie: de Newsroom. Tijdens deze periode van maatregelen rondom Covid-19 werk je vooral thuis, maar je online. Omgevingsanalyse binnen de gemeente De Newsroom van de gemeente Utrecht neemt dagelijkse omgevingsanalyses als uitgangspunt voor de dagelijkse afspraken en werkzaamheden. Daarnaast maken de newsroomanalisten issue-analyses en worden omgevingsbeelden van wijken of dossiers zowel reactief als proactief gedeeld. Het monitoringsteam in de Newsroom bestaat momenteel uit een senior analist, die zich bezighoudt met de doorontwikkeling van analyse en monitoring binnen de gemeente, en een pool van tien Newsroomanalisten die bij toerbeurt de dagelijkse media-analyse (TamTam) maken en de dagelijkse analyseverzoeken oppakken.
Wat verwachten we van jou?
Jij werkt naast de senior analist vooral proactief aan analyses voor specifieke issues (waaronder covid-19) en belangrijke dossiers. Het is hierbij je taak om te monitoren en te analyseren, maar ook te adviseren op basis van de gemaakte analyses. Naast het maken van analyses kun je ook worden gevraagd om mee te draaien in het dagelijkse newsroomoverleg waarin je relevante actuele signalen inbrengt en van duiding voorziet. Er is daarnaast voldoende ruimte voor het inbrengen, bespreken en in overleg verder brengen van eigen ideeën en suggesties. Je hebt al ervaring als omgevingsanalist bij (semi) overheidsorganisaties en je hebt kennis van de monitoringtool OBI4wan die wordt gebruikt binnen de gemeente Utrecht. Naast kwalitatieve analyses maak je ook zoekopdrachten, rapporten, narrowcasts en alerts aan in deze tool. Je taken zijn: Analyses maken op issue- en themaniveau en voor belangrijke dossiers van het bestuur, zowel proactief als reactief; Wekelijkse monitoring en analyse rondom Covid-19 in relatie tot Utrecht; Meedraaien in de reguliere pool met Newsroomanalisten voor monitoring rondom actuele onderwerpen; Adviseren (op communicatie-accenten) op basis van de gemaakte analyses; Instellen en aanscherpen van zoekopdrachten, alerts en rapporten; Feedback ophalen bij ontvangers over de gemaakte analyses; Meedraaien bij analyseverzoeken buiten kantoortijden en in het weekend (denk aan crisissituaties/calamiteiten);
Jij:
hebt een afgeronde opleiding op HBO-niveau of hoger, het is een pre als je een opleidingsachtergrond hebt in Communicatie en/of Data; hebt minimaal 2 jaar werkervaring als omgevingsanalist; hebt ervaring met het accuraat opstellen van zoekopdrachten; beschikt over aantoonbare analytische vaardigheden; hebt een antenne voor politiek en bestuurlijke gevoeligheden; bent bekend met monitortingstools, bij voorkeur OBI4WAN en/of Coosto bent proactief en dienstverlenend van aard, je houdt van aanpakken en bent niet bang om de telefoon op te pakken om mensen te benaderen; volgt het nieuws op de voet en hebt kennis van online media en de heersende dynamiek; bent flexibel en vindt het niet erg om zo nu en dan buiten kantoortijden een analyse op te leveren; Goed om te weten: Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. De kandidaten in de 2 hoogst scorende offertes worden uitgenodigd voor een gesprek. Indien het klikt wordt aan één van hen de opdracht gegund. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox