Gemeente Pijnacker Nootdorp

Medior jurist grondzaken/vastgoed

Gemeente Pijnacker Nootdorp

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 23 september 2024

  • 23 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een ervaren senior jurist grondzaken.

De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
- Het afhandelen van grondtransactiedossiers voortkomend uit projectontwikkeling, de uitvoering van volkshuisvestingsbeleid en gerelateerd aan wijkzaken;
- Het voeren van onderhandelingen en verrichten van werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen;
- Het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke (model-) overeenkomsten zoals samenwerkings-, koop- en anterieure overeenkomsten;
- Deelname aan projectteams, waarbij je de juridische- en vastgoedbelangen behartigt.

Daarnaast in voorkomende gevallen aangevuld met:
- Controle op de naleving van overeenkomsten;
- Het bijstaan en adviseren in procedures;
- Het grondbeleid instrumentarium verder uitwerken en uitdragen;
- Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.

Competenties
- Zelfstandig kunnen werken;
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Enthousiast;
- Flexibel.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist grondzaken en/of vastgoed;
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 26 september 2024 van 09.00 uur tot 11.00 uur

De Wensen

  • Per 15 oktober 2024 beschikbaar voor 24 uur per week;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jurist, met het voeren van onderhandelingen als mede het vastleggen van afspraken tussen partijen (licht dit duidelijk toe in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist grondzaken, vastgoed en gebiedsontwikkeling binnen een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een afgeronde Specialisatieopleiding onroerend goed, licht dit duidelijk toe in het cv
  • Aantoonbare werkervaring met het bijstaan en adviseren van gemeenten in gerechtelijke procedures, vermeld hiervan duidelijk 2 voorbeelden in het cv;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox