Gemeente Achtkarspelen

Medewerker vergunningen apv en bijzondere wetten

Gemeente Achtkarspelen

  • max €85 per uur

  • Friesland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 03 november 2025

  • 28 februari 2026

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Achtkarspelen is op zoek naar een Medewerker Vergunningen APV en Bijzondere Wetten die tijdelijk het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving en Vergunningen (VTHV) komt versterken.

Als medewerker vergunningen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen, verlenen en coördineren van vergunningen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten. Denk hierbij aan vergunningen voor evenementen, standplaatsen, markten, kansspelen en de Alcoholwet.

Je werkt nauw samen met collega’s binnen het team, de brandweer, politie, de veiligheidsregio en andere ketenpartners. Je fungeert als aanspreekpunt voor aanvragers en adviseert over het proces, de vereisten en veiligheid.

Daarnaast lever je een bijdrage aan het verbeteren van werkprocessen en geef je input voor beleidsontwikkeling op het gebied van openbare orde en veiligheid.

Deze functie is ingeschaald in schaal 8 cao Gemeenten.

Verantwoordelijkheden

Daarnaast is de Medewerker Vergunningen APV en Bijzondere Wetten verantwoordelijk voor: 

  • Beoordelen en afhandelen van vergunningaanvragen binnen de APV en bijzondere wetten;
  • Regie voeren over het gehele vergunningsproces en bewaken van termijnen;
  • Afstemmen met interne en externe partners zoals politie, brandweer en veiligheidsregio;
  • Adviseren van organisatoren over aanvragen, veiligheidsplannen en zorgplannen;
  • Adviseren van de portefeuillehouder en het college over afhandeling en prioritering van aanvragen;
  • Signaleren van verbeteringen in werkprocessen en bijdragen aan beleidsontwikkeling.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 3 november 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 3 november 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde MBO+ opleiding in een relevante richting, zoals bouwkunde, milieu, rechten of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van vergunningverlening APV en/of bijzondere wetten.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de APV, de Alcoholwet en andere relevante bijzondere wetten (zoals de Wet op de kansspelen en de Wet openbare manifestaties).
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZP’er.

De Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • Mate van ervaring als Medewerker Vergunningen APV en bijzondere wetten
  • De kandidaat verstaat het Fries.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 oktober 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox