GGD Zaanstreek-Waterland

Medewerker servicedesk ict

GGD Zaanstreek-Waterland

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Als medewerker Servicedesk ICT ben jij samen met jouw collega’s hét eerste aanspreekpunt bij meldingen, vragen en incidenten. Je wacht niet, maar handelt proactief en weet goed orde te houden in alle kanalen (mail, telefoon, inloop en via ticketsysteem) waarop de meldingen binnenkomen. Door je open en vriendelijke houding gaan de klanten met een tevreden gevoel weg, ook als het incident wat lastiger op te lossen is. Je gaat gestructureerd te werk bij het registreren van alle binnengekomen verzoeken, storingen of klachten en legt dit op een duidelijke wijze vast in het ticketregistratiesysteem. Je lost de vraagstukken zoveel mogelijk zelfstandig op volgens afgesproken procedures met de juiste prioriteiten. Daar waar nodig zet je vraagstukken door naar de juiste collega’s of leveranciers voor tweedelijnssupport. Je zorgt eveneens voor het configureren en uitleveren van laptops en telefoons.
Daarnaast bied je ondersteuning aan gebruikers door niet alleen problemen op te lossen, maar ook door instructies te geven om herhaalde vragen te verminderen. Je werkt nauw samen met de IT-afdeling en andere teams om structurele problemen te signaleren en op te lossen. Je denkt actief mee over hoe de servicedesk efficiënter en klantgerichter kan werken en draagt bij aan de verbetering van werkprocessen.

Wat ga je verder doen?

Je voert diverse administratieve werkzaamheden uit, zoals het registreren, documenteren, en up-to-date houden van de informatie in het ticket registratiesysteem.
Je levert waar nodig ondersteuning op de externe GGD-locaties in de regio Zaanstreek-Waterland, je standaard werklocatie zal op het hoofdkantoor in Zaandam zijn.
Je levert een bijdrage bij calamiteiten en rampen en draait eventueel mee in de bereikbare dienst buiten kantoortijd.
Indien de opdracht wordt gegund aan de kandidaat dan dient de kandidaat een geldig VOG (code 45) in te leveren.

Kandidaatomschrijving

Wie zoeken we?
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het werken op een ICT Servicedesk op mbo-werk- en denkniveau.
Je hebt kennis en ervaring met ITIL-processen, Microsoft 365 en bent in staat om je snel kennis eigen te maken.
Je bent in bezit van rijbewijs B en bent flexibel om samen met je collega’s je werkdagen af te stemmen. De werkzaamheden vinden plaats op het hoofdkantoor van 8:30 tot 17:00 uur. Je werkt in ieder geval op vrijdag.
Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt IT-problemen op een begrijpelijke manier uitleggen aan niet-technische gebruikers.
Je kunt snel de kern van een probleem achterhalen om passende oplossingen aandragen.
Je bent stressbestendig en weet prioriteiten te stellen, vooral tijdens piekmomenten of calamiteiten.
Je werkt goed samen in een team en draagt bij aan een positieve werksfeer.
Proactief, accuraat, oplossing- en servicegericht.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats in de week van 24 maart 2025.

Toelichting op rooster

In ieder geval vrijdag werkzaam.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het werken op een ICT Servicedesk op mbo- werk- en denkniveau. Graag met geel in het cv arceren.
  • Systemen De kandidaat heeft kennis van en ervaring met ITIL processen en Microsoft 365. Graag met groen in het cv arceren.
  • Rijbewijs De kandidaat is in bezit van rijbewijs B. Graag met blauw in het cv arceren.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat kan in 250 woorden uitleggen waarom hij/zij geschikt is voor de functie.
  • Systeem De kandidaat is bij voorkeur ITIL gecertificeerd.
  • Werkervaring De kandidaat heeft bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Opleiding De kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde opleiding in de richting ICT.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox