Gemeente Steenwijkerland
max €70 per uur
Overijssel
32 uur per week
18 maart 2025
18 juli 2025
Organisatie
Steenwijkerland heeft ca. 45.000 inwoners en is qua oppervlakte de grootste gemeente van de provincie Overijssel. In deze gemeente ligt het Nationaal Park ‘ Weerribben-Wieden’; “het mooiste plekje van Nederland”. De gemeente combineert een rustig en aantrekkelijk plattelandskarakter met een bruisend en stedelijk karakter.
De gemeente Steenwijkerland is op 1 januari 2001 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Steenwijk, Brederwiede en IJsselham. Steenwijkerland staat vandaag de dag vooral bekend om zijn toeristische trekpleisters, het gevarieerde landschap en de prachtige natuur. Naast de plaatsen Steenwijk, Vollenhove en Oldemarkt ligt ook het wereldberoemde dorp Giethoorn binnen de grenzen van Steenwijkerland.
Variëteit
Steenwijkerland kent uitstekende verbindingen door haar directe ligging aan de autosnelweg (A32) en heeft de beschikking over een intercitystation.
Al met al biedt de gemeente een enorme variëteit in natuur, cultuur en bedrijvigheid.
De organisatie
De gemeentelijke organisatie heeft ongeveer 490 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams:
- Concernadvies & Veiligheid;
- Beheer openbare ruimte;
- Uitvoering openbare ruimte;
- Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving;
- Informatisering & Automatisering;
- Ruimtelijke ontwikkeling & Projecten;
- Economie & Recreatie;
- Samenleving;
- Uitvoering sociaal domein frontoffice;
- Uitvoering sociaal domein midoffice;
- Uitvoering sociaal domein backoffice;
- Interne dienstverlening & belastingen;
- Ontvangst;
- Organisatieadvies;
- Programma duurzaam;
- Programma vitaal platteland.
De belangrijkste (overstijgende) thema’s van de gemeente Steenwijkerland zijn:
- Eigenaarschap
Wie gaat waarover en draagt daar de verantwoordelijkheid voor professioneel een opdracht ophalen, starten en afronden verantwoordelijkheden daar waar ze horen in de organisatie.
- Verbinding
Tussen medewerkers onderling;
Met de leidinggevenden;
Met instellingen en organisatie en partners/ketens.
- Gezamenlijkheid
Met elkaar en voor elkaar (en niet over elkaar)
Opdracht
Als medewerker Schuldhulpverlening ben je het aanspreekpunt voor de inwoner en collega’s en ben je de regisseur van het schuldhulpverleningsproces. Je voert intakegesprekken, zet vervolgtrajecten in en adviseert de inwoner inzake vragen op het vakgebied. Daarnaast lever je een bijdrage aan het (vroegtijdig) in beeld krijgen van inwoners met (beginnende) financiële problemen. Je hebt een regierol bij de inzet van budgetbeheer en je zorgt voor het financieel ontzorgen van statushouders.
Je voert wet- en regelgeving uit met betrekking tot het vakgebied en neemt deel aan in- en externe overleggen. Daarnaast heb je een doorverwijs functie richting hulpverleningsinstanties en/of ketenpartners.
Competenties
- Communicatief sterk;
- Pro-actief;
- Aanpakker;
- Stevig in schoenen;
-Flexibel;
- Zelfstandig werken;
- Stressbestedig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox