Gemeente Achtkarspelen

Medewerker online dienstverlening

Gemeente Achtkarspelen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als tijdelijke medewerker online dienstverlening ondersteun je de webredactie bij het dagelijks beheer van de gemeentelijke website en digitale formulieren. Je zorgt ervoor dat informatie actueel, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor onze inwoners en ondernemers. Jij gaat werken in een team dat enthousiast is en de gebruiker centraal stelt. Het team zit volop in de doorontwikkeling jij kan hierbij ondersteunen door kanaal overstijgend te denken en werken. Je staat open voor nieuwe ideeën. Binnen het team zorgen jullie goed voor elkaar. 

Deze functie is indicatief ingedeeld in schaal 7 cao Gemeenten. De functie moet nog definitief worden gewaardeerd.

Verantwoordelijkheden

Een deel van het takenpakket als medewerker online dienstverlening bestaat uit:

  • Plaatsen en actualiseren van content op de gemeentelijke website (CMS);
  • Controleren en verbeteren van de toegankelijkheid en leesbaarheid van webpagina’s;
  • Ondersteunen bij het aanmaken, testen en beheren van digitale formulieren;
  • Signaleren van verbeterpunten in de online dienstverlening;


De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 7 juli 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding passend bij de opdracht.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van webtoegankelijkheid (WCAG).
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contentbeheer in een CMS
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 7 juli 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • Mate van ervaring in het omzetten van moeilijke teksten naar B1-niveau.
  • Mate van werkervaring in een soortgelijke functie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 juli 2025 om 09:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox