Gemeente Hilvarenbeek
geen max tarief
Noord-Brabant
24 uur per week
05 augustus 2024
31 januari 2025
Medewerker KCC - Gemeente Hilvarenbeek
🏢 Afdeling Dienstverlening / Team Burgerzaken/KCC
đź•• 0-24 uur per week, start z.s.m. tot 31-1-2025
Dit is het team
Het team Burgerzaken/KCC is het ‘gezicht’ en eerste aanspreekpunt voor de inwoners en ondernemers van de gemeente. De betrokkenheid bij elkaar en bereidheid om elkaar te helpen is groot. We streven samen naar een zo goed mogelijke dienstverlening; dat dit wordt gezien en gewaardeerd blijkt uit recent onderzoek naar de klantwaardering onder onze inwoners.
“Wij vormen als team het eerste aanspreekpunt, waarbij het onze taak is om degene die contact legt zo goed mogelijk te helpen. Onze taken zijn divers en daarom staan we als team altijd voor elkaar klaar. We doen, we denken, we groeien en we drinken goede koffie.” - Rick (Medewerker KCC)
Wat ga je doen?
Als medewerker KCC weet je nooit wat de dag brengt, wie je die dag spreekt en welke vragen je beantwoordt. Wel weet je dat je vragen en reacties kunt verwachten over alle diensten en producten van de gemeente; denk aan afval, vergunningen, evenementen, paspoortaanvragen, of voorzieningen om zelfstandig te worden of blijven. Je staat in verbinding en werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de gemeente. Zo voorzie je de beller of bezoeker van een passend antwoord. Je handelt zoveel mogelijk vragen zelf af. Waar nodig verbind je door naar een collega of maak je een terugbelverzoek voor de vakafdeling.
Tijdens een receptiedienst ontvang je bezoekers van het gemeentehuis. Je beantwoordt vragen, meldt bezoekers aan die een afspraak hebben en zorgt voor de uitgifte van rijbewijzen en reisdocumenten die door de collega’s van Burgerzaken zijn aangevraagd. Je beantwoordt ook vragen via social media, WhatsApp en e-mail. Waar nodig haal je informatie op bij je collega’s binnen de organisatie.
Uiteraard registreer je wat je doet zorgvuldig in het klantvolgsysteem. Je signaleert ontwikkelingen in de gemeente, verzamelt managementinformatie en beheert de kennisbank. Ondertussen werk je samen aan procesverbetering en teamontwikkeling.
“Ik heb zoveel geleerd sinds ik werk bij KCC. De vragen en opmerkingen van inwoners vliegen alle kanten uit, het is een sport om deze te mogen beantwoorden of door te verbinden. Heerlijk om inhoudelijk zo flexibel bezig te zijn, in een team dat voor elkaar klaar staat.“ - Judith (Medewerker KCC)
Wat verwachten wij van jou?
Functie-eisen
Flexibiliteit in geval van calamiteit is belangrijk om de bezettingsgraad te kunnen garanderen.
Persoonskenmerken
Nog belangrijker is het dat je goed luistert, doorvraagt, de kern uit het gesprek haalt, duidelijk bent in het communiceren van de juiste informatie en indien nodig mensen geruststelt. Omdat je tijdens het gesprek informatie verzamelt en verwerkt op verschillende plekken is het belangrijk dat je snel kan schakelen tussen verschillende systemen.
Kerncompetenties Gemeente Hilvarenbeek: eigenaarschap - planmatig werken - verplaatsen in de klant en hiernaar handelen.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox