Opdrachtomschrijving
Vanwege personele wisselingen zijn er achterstanden ontstaan op de debiteurenadministratie. Inmiddels zijn er twee nieuwe medewerkers (voor samen 32 uur) aangesteld, maar die hebben nog niet voldoende kennis en ervaring om de achterstanden zelfstandig weg te werken en nieuwe vorderingen aan te maken. We zoeken dus een ervaren medewerker debiteurenbeheer (bij voorkeur met Centric / Suite ervaring), die de achterstanden kan helpen wegwerken en het leuk vindt om zijn of haar kennis over te dragen op anderen. Vooralsnog gaat het om een opdracht van drie maanden voor twee dagen per week.
Het takenpakket:
- Het beheren van debiteurenadministratie:
- Het controleren en fiatteren van herberekeningen;
- Het aanmaken van debiteurendossiers en verplichtingen;
- Het boeken van ontvangsten, vorderingen, debiteurenbetalingen;
- Het beantwoorden van vragen met betrekking tot openstaande vorderingen;
- Beslagleggingen van derden en inhoudingen bestuursrechtelijke zorgverzekeringspremie.
- Incasso op openstaande vorderingen en boetes:
- Sturen van brieven betalingsverplichting;
- Telefonische incasso;
- Het berekenen van de afloscapaciteit;
- Betalingsregelingen maken;
- Aanmaningen en dwangbevel versturen;
- Beslag leggen op het inkomen.
- Het signaleren van knel- en verbeterpunten.
Competenties en vaardigheden
- Mbo met ruime aanvullende kennis en/of ervaring op het vakgebied ;
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je hebt kennis van de Participatiewet, de IOAW en IOAZ;
- Je hebt affiniteit met cijfers;
- Je bent administratief sterk onderlegd;
- Je bent van nature accuraat en gestructureerd;
- Je bent open en toegankelijk en collegiaal.
Eisen:
- Op cv aantoonbaar minimaal een Mbo-opleiding.
- Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als medewerker debiteurenbeheer bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
Wensen:
- Je hebt kennis van en ervaring met Suite Werk en Inkomen;