Gemeente Arnhem

Medewerker burgerlijke stand

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

Voor de afdeling werk en inkomen is er momenteel tijdelijk de behoefte aan een specialist die in staat is om zelfstandig te werken binnen de kaders van de opdracht en werk kan overnemen van bestaande medewerkers en kan bijdragen in het inwerken van nieuwe medewerkers.

Informeren en adviseren van burgers en ondernemers op het gebied van de burgerlijke stand. Opmaken van aktes van geboorte, erkenning, huwelijk, geregistreerd partnerschap en overlijden met toepassing van de vigerende wet- en regelgeving incl. internationaal privaatrecht en deze toevoegen aan de registers van de burgerlijke stand. Deze rechtsfeiten verwerken in de Basisregistratie Personen (BRP) of doorgeven aan de woongemeente ter verwerking in de BRP. Beheren van het archief van de burgerlijke stand. Bewaken van beslis- en archieftermijnen.

Er wordt gewerkt binnen de wetgeving en werkafspraken van de afdeling. 


Verantwoordelijkheden

Verwerken van echtscheidingen, adopties, naam- en geslachtswijzigingen op de aktes en in de Basisregistratie Personen. Het onderzoeken van erfrechtstukken ter ondersteuning van de notaris.

Zelfstandig behandelen van Burgerlijke Stand aanvragen en aangiften aan de balie of in de backoffice en hierbij alert zijn op fraude/misbruik. Omwisseling van buitenlands rijbewijs en aanvragen van vluchtelingen- en vreemdelingenpaspoorten.

Eerste inschrijving in de BRP, ook in de BRP-inschrijfstraat in Zevenaar.

Beoordelen van (buitenlandse) brondocumenten.

Opnemen van verklaringen onder ede.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
  • Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als ambtenaar burgerlijke stand. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • Eis 2. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volledig en afgerond diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: stressbestendig klantgericht samenwerken
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Wens 3. De kandidaat heeft binnen een andere functie bij een werkgever aantoonbaar minimaal 6 maanden gewerkt met het programma Djuma. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 1. De kandidaat heeft een erkend, afgerond en volledig diploma voor de opleiding burgerzaken NVVB modules: B1a, B2, B6, B4a, B4b, B9 Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft geen erkend, afgerond en volledig diploma voor de opleiding burgerzaken NVVB modules: B1a, B2, B6, B4a, B4b, B9 5/5 = De kandidaat heeft een erkend, afgerond en volledig diploma voor de opleiding burgerzaken NVVB modules: B1a, B2, B6, B4a, B4b, B9
  • Wens 4. De kandidaat heeft binnen een andere functie bij een werkgever aantoonbaar minimaal 6 maanden gewerkt met het programma Centric Burgerzaken. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als ambtenaar burgerlijke stand binnen een gemeentelijke organisatie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox