Gemeente Arnhem
geen max tarief
Gelderland
24 uur per week
01 september 2022
31 december 2022
Medewerker BRP-straat
Let op: locatie is BRP-straat Zevenaar!
Binnen het cluster Wijken & Dienstverlening van de gemeente Arnhem is de afdeling Burgerzaken verantwoordelijk voor de dienstverlening aan burgers en instanties op het gebied van identiteits- en persoonsgegevensmanagement en het organiseren van verkiezingen. Een van de taken die daarbij horen, is de eerste inschrijving van asielzoekers in de Basisregistratie Personen (BRP). Een snelle inschrijving van asielzoekers in de BRP is ontzettend belangrijk. Wil jij daaraan bijdragen? Kijk dan snel verder!
Wat ga je doen?
Voor asielzoekers is een goede en snelle inschrijving in de BRP noodzakelijk om in Nederland zaken te kunnen regelen. Dat gebeurt op vijf plaatsen in Nederland in zogenaamde BRP-straten. Een van deze BRP-straten is gevestigd bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Zevenaar. Deze wordt bemenst door de afdeling Burgerzaken Arnhem.
Je handelt aangiften af voor de eerste inschrijving in de BRP:
De werkzaamheden vinden zoals gezegd plaats in het gebouw van de IND in Zevenaar. Je kunt soms ook bijspringen bij aanverwante werkzaamheden op het stadhuis in Arnhem. Bijvoorbeeld bij de eerste inschrijving van vluchtelingen uit Oekraïne.
Wie zijn wij?
Burgerzaken: betrouwbare, laagdrempelige en snelle dienstverlening is waar wij voor staan. Digitaal waar dat kan, persoonlijk waar dat moet, en altijd met oog voor de menselijke maat. Wij faciliteren allerlei zaken die een burger met de overheid moet regelen. We zorgen voor een correcte administratie van de persoonsgegevens van onze inwoners in de Basisregistratie Personen (BRP). We registreren belangrijke levensgebeurtenissen binnen onze gemeente, zoals geboorten en overlijdens, in de burgerlijke stand. Zo hoeven inwoners hun gegevens maar één keer door te geven en kunnen álle overheidsinstellingen daar vervolgens gebruik van maken. We verstrekken uittreksels uit de BRP en afschriften van akten, maar ook Burgerservicenummers, reisdocumenten en rijbewijzen. We verzorgen aanvragen voor een verklaring omtrent het gedrag of voor naturalisatie tot Nederlander, maar voltrekken ook huwelijken. En we organiseren verkiezingen: voor gemeenteraad, Provinciale Staten, waterschappen, Tweede Kamer en het Europees Parlement.
Afdeling Burgerzaken bestaat uit zo'n 65 enthousiaste medewerkers, werkzaam binnen vier teams: identiteit & adres, burgerlijke stand, specialisten en ondersteuning. De sfeer is open en gezellig. Ons team heeft veel kennis en wil dit graag delen en wij omarmen ook jouw ideeën en initiatieven. Samen werken we continu aan de verdere verbetering van onze dienstverlening. We nemen daarbij de tijd om met elkaar te sparren over de vraagstukken waar we mee bezig zijn.
Wie zoeken wij?
In deze rol is het belangrijk dat je klantgericht bent. Dat betekent de wensen en behoeften van de klant onderzoeken en hier nauwkeurig en snel op handelen. Ook weet je je continu in te leven in de status van de klant en daarop te handelen. Wanneer het bijvoorbeeld te snel gaat, weet je dat te signaleren en hierop te handelen. Ook herken je het wanneer iets niet juist is: bijvoorbeeld wanneer er niet rechtmatig wordt gehandeld door jouw klant. Op een dienstverlenende manier weet je op zulke momenten ‘nee’ te verkopen. Je begeeft je gemakkelijk onder mensen, bent stressbestendig en kan jouw manier van aanpakken aanpassen op de situatie. Je bent gericht op de samenwerking: jij wil met ons team op effectieve wijze bijdragen aan ons gezamenlijke resultaat.
Daarnaast vragen wij:
Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 163.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1100 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.
Inclusie disclaimer
Gemeente Arnhem werkt voor en samen met haar inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox