gemeente Utrecht

Manager Projectbeheersing (in het IPM model)

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Periode:           Van1 februari 2021 tot en 1 februari 2023 met 12 verlengingsopties van 1 maand.
Belasting:         20 uur per week gemiddeld
Tarief:              Maximaal €95 per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Voor de stadsingenieurs van de gemeente Utrecht zijn we op zoek naar een contractmanager die voornamelijk ingezet zal worden in de projectorganisatie Stationsgebied. Hij of zij zal zich bezighouden met de begeleiding van de projectorganisatie specifieke raamovereenkomst verhardingen. Daarnaast zal de contractmanager ingezet worden in projectorganisaties voor projecten die nog opgezet moeten worden of al opgestart zijn. De contractmanager is bekend met de hectiek van een (gemeentelijke) projectorganisatie en kent zijn rol vanuit de opdrachtgeverszijde.

Je taken zijn als contractmanager zijn :

  • Beheersen contract;
  • Aanspreekpunt voor raamcontractpartij;
  • Monitoren voortgang en tijdige levering van producten, ook i.r.t. betaalmomenten;
  • Mede organiseren van beoordeling van producten door team opdrachtgever;
  • (Mede)beoordelen voortgangsrapportages, verslagen en planning;
  • Verzorgen en regie voeren op eventuele nieuwe uitvragen binnen (raam) overeenkomst);
  • Beoordelen offertes (nieuwe uitvragen en/of meerwerk)
  • Bundelen en verzorgen van reacties naar (raam) contractpartij
  • Voorbereiden prestatieverklaring voor projectmanager
  • Opzetten en actueel houden actualiseren contractbeheersplan
  • Deelnemen aan periodiek projectteamoverleg
  • Deelnemen aan PSU’s en PFU’s

 
Bevoegdheden:
· vaststellen van voortgangsrapportages en verslagen van voortgangsoverleggen;
· vaststellen/goedkeuren van producten, na akkoord van projectteam.

Jij bent:
De manager contractmanagement draait mee in projectteams of staat onder leiding van de projectmanager van het raamcontract.

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het contractmanagement van (raam) contracten in een gemeentelijke projectomgeving;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van en beheren van contracten binnen projecten en IPM teams.
  • Je functioneert op minimaal Hbo-niveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het opstellen en beheersen van een raamovereenkomst;

Kortom een medior contractmanager die zijn sporen heeft verdiend in dit vakgebied. We zoeken iemand die hoe dan ook het gevraagde kan leveren en gaandeweg met het team samen de sturing op contractmanagement uitbouwt, structureert en inbed in de staande organisatie.

Goed om te weten:

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
  • Gesprekken worden gepland in de week van 24 t/m 28 januari.
  • In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.
  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.




 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Je hebt minimaal hbo werk en denk niveau

De Wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in het vakgebied van contractmanagement in civiele projecten.   - Meer dan 16 jaar ervaring - 11 tot 15 jaar ervaring - 6 tot 10 jaar ervaring - 3 tot 5 jaar ervaring - Minder dan 2 jaar ervaring
  • Recente opdrachten in het vakgebied van contractmanagement in civiele projecten heb je opgedaan bij;   - Semi overheid/rijksoverheid - Kleine gemeente - 100.000+ gemeente - G4 gemeente - Overig
  • Je hebt kennis/ervaring op het gebied van; - Contractmanagement in raamovereenkomsten - Rol van contractmanager in een IPM team - Geen van beide

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox