Het Kadaster

Manager Planning & Control

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Het Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:

De directie C&F is op zoek naar een manager Planning & Control.

De directie Control & Financiën (C&F) is verantwoordelijk voor de overall control van de organisatie. Hieronder vallen onder meer planning & control, externe verslaggeving, risicomanagement, audit, inkoopadvisering, de financiële administratie en managementinformatie. De directie heeft enerzijds een kaderstellende en toetsende en anderzijds een faciliterende rol ten behoeve van doelmatig, doeltreffend en rechtmatig optreden door het Kadaster. Enerzijds is de directie doordrongen van het dienstverlenende karakter van zijn werkzaamheden, anderzijds wordt kaderstellend en toetsend geopereerd in nauw overleg met de overige directies. Bij de directie werken ruim 70 medewerkers in vijf afdelingen: Planning en Control, Financieel Bedrijfskundige Services, Assurance & Risk, Inkoop Services en Informatie Management Services.

De afdeling Planning & Control is één van de afdelingen van de directie C&F. De afdeling is eindverantwoordelijk voor de opzet, financiële kaders en goede uitvoering van de Planning & Control cyclus van het Kadaster. Als manager P&C sta je voor de uitdaging om op efficiënte, effectieve en geïntegreerde wijze de planning en control processen te realiseren. Hierbij lever je zelf een inhoudelijke bijdrage aan de werkzaamheden en producten van de afdeling. Zo lever je onder andere je bijdrage aan de totstandkoming van het MBP, de jaarbegroting en de jaarverslaggeving.  Hierbij hoort ook de afstemming van de bedrijfsmatige onderdelen binnen het MBP en de overige P&C-documenten met de eigenaarsondersteuning bij het moederdepartement. Binnen de afdeling P&C vallen de functies financial control en business control. Dit zijn de concerncontrollers van het Kadaster.

Functieprofiel Jij geeft leiding aan deze medewerkers en draagt zorg voor de planning, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden. Daarnaast bewerkstellig je een hechte samenwerking tussen de financiële collega’s binnen en buiten de directie C&F, waaronder de decentrale business controllers. Je bent in staat om veranderingen door te voeren en je bent aanspreekpunt bij accountscontroles. De uitdaging is de afdeling nog verder te professionaliseren, te optimaliseren en medewerkers verder te ontwikkelen. Als manager Planning & Control maak je deel uit van het Managementteam C&F. 

Opdrachtomschrijving
Het Kadaster heeft door langdurige ziekte behoefte aan capaciteit.

Wij vragen: Je beschikt over academisch werk- en denkniveau en bent in het bezit van een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO niveau, bij voorkeur aangevuld met een RA, RC of CPC opleiding. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en werkervaring met besturing, financial accounting en management accounting in de (semi-)publieke sector, bij voorkeur in een ZBO. Je bent beschikt over aantoonbare leidinggevende ervaring en persoonlijke stevigheid om vorm te geven aan de opbouw en ontwikkeling van de afdeling. Je bent je bewust van het belang van samenwerking en ziet het belang van de positie van de afdeling in het grotere geheel. Zelfstandigheid, analytisch en initiërend vermogen zijn belangrijke aspecten voor succes in deze functie. Resultaatgericht, verbindend, stevigheid en onafhankelijkheid zijn in deze functie essentiële competenties. Je werkt planmatig, bent open en recht door zee.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: beschreven onder het functieprofiel. Deze vragen van de gekozen manager aantoonbare verandercapaciteit in de controlfunctie om de ontwikkelslag met het team in gang te zetten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig CV van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Eisen die gesteld worden aan de kandidaat. De kandidaat heeft: • Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau en een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO niveau, bij voorkeur aangevuld met een RA, RC of CPC opleiding. • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en werkervaring met besturing, financial accounting en management accounting in de (semi-)publieke uitvoeringsorganisatie, bij voorkeur een ZBO. • Aantoonbare leidinggevende ervaring • Aantoonbare ervaring met people- en verandermanagement binnen een complexe bestuurlijke omgeving. Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht • Managen van veranderingen • Verbindend • Stevigheid en onafhankelijkheid • Samenwerkingsvermogen • Helicopterview • Zelfstandigheid • Overtuigingskracht • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk • Analytisch en initiërend vermogen.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2020 of zo spoedig mogelijk tot en met 31 december 2020 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Momenteel is de startdatum ook afhankelijk van de ontwikkelingen en de te volgen maatregelen rondom het Coronavirus. Dit zal in overleg gaan met de inhurende manager.

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U geeft een beschrijving van een aanpak (max. 300 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox