gemeente Wijdemeren

Locatiemanager opvang ontheemden

gemeente Wijdemeren

  • max €85 per uur

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 12 december 2025

  • 12 januari 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
De opdracht wordt uitgevoerd bij het Sociaal Domein team Uitvoering van de gemeente Wijdemeren. Jij bent voor de gemeente de locatiemanager voor de opvang ontheemden binnen de gemeente Wijdemeren. Geen dag is hetzelfde als locatiemanager Opvang ontheemden. Je krijgt de kans om veel te zien en te doen in deze uitdaging op een maatschappelijk actueel thema. Een greep uit jouw taken: 

  • Je helpt mee met de inrichtingen van nieuwe locaties voor ontheemden en je zorgt voor goed beheer en onderhoud van deze locaties;
  • Je bent het eerste aanspreekpunt op de locatie voor gemeentelijke taken wat betreft werk, onderwijs, kinderopvang en zorg;
  • Je helpt ontheemden met de juiste wegen te bewandelen en aan de juiste formaliteiten te voldoen;
  • Je organiseert samen met de gemeente de ideale route naar werk, onderwijs, medische zorg en activiteiten. Je bent organisatiebewust, een teamplayer die ook zelfstandig kan werken;
  • Je bent aanspreekpunt voor alles wat met de faciliteiten in en buiten het gebouw te maken heeft;
  • Je zorgt dat de huisregels goed worden nageleefd en je bent daarbij streng doch rechtvaardig, probleemoplossend en empathisch;
  • Je werkt nauw samen met andere locatiemanagers in de regio;
  • Je zorgt ervoor dat de locatie een fijne woonomgeving is waar mensen zich veilig en thuis voelen.

Competenties
- klantgericht (je weet de wensen en behoeften van de ontheemden, gemeente en haar partijen te onderzoeken en hiernaar te handelen).
- Verantwoordelijkheid (je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit je handelen).
- Resultaat gericht (je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen).
- Analytisch vermogen (je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens).
- Proactief;
- Pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
- Communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk.

Benodigd aantal professionals
 1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg verdeeld over de week en het weekend.

Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2. Beschikbaar per 5 januari 2026 voor minimaal 24 uur per week, gedurende de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • 3. Je spreekt vloeiend Russisch, Nederlands en Engels;
  • 1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker voor opvang vluchtelingen, asielzoekers of ontheemden;
  • 5. Een maximum uurtarief van € 85 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

De Wensen

  • 8. De kandidaat heeft kennis van relevante wet- en regelgeving (op het gebied van vluchtelingen, asiel en opvang). Dit dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in het begeleiden van Oekrainse ontheemden
  • 7. Aantoonbare bereidheid om buiten werktijden beschikbaar te zijn voor incidenten (benoem dit duidelijk in het cv)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox