Gemeente Apeldoorn

Locatiemanager gemeentelijke opvang vluchtelingen oekraïne

Gemeente Apeldoorn

  • max €85 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 27 november 2023

  • 27 november 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De Gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Locatiemanager Gemeentelijke Opvang Vluchtelingen Oekraïne. 

Er zijn nog steeds vluchtelingen die uit Oekraïne komen en in ons land veiligheid en onderdak zoeken. Ook in de gemeente Apeldoorn zetten we ons in om hen op te vangen. We leven mee met hen die op de vlucht zijn voor of vechten in de oorlog in Oekraïne. De gemeente biedt waar mogelijk hulp, naast initiatieven van inwoners of maatschappelijke en religieuze organisaties. Als locatiemanager maak je deel uit van het Actieteam Opvang & Zorg Oekraïne en ben je operationeel verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van alles wat zich afspeelt binnen de gemeentelijke opvanglocaties. Van catering tot verblijfsrecht en het verzorgen van een veilig onderkomen voor vluchtelingen die op de vlucht zijn voor de oorlog in Oekraïne.

De locatiemanager zal komen te werken binnen de afdeling PPIM. Binnen PPIM (projecten, programma’s en interim-management) werken in totaal ruim 90 collega’s, waaronder programmamanagers, projectleiders, projectondersteuners en organisatieadviseurs (waaronder interimmanagers). Samen werken we dag in dag uit aan diverse programma’s, projecten en organisatievraagstukken.  Planners, secretaresses, een bedrijfsvoerder, het Expertisecentrum en collega’s en manager, ondersteunen met hun expertise al dit dagelijkse werk. 


Verantwoordelijkheden

Als locatiemanager zorg je voor de operationele uitvoering van gemeentelijke (nood)opvang rondom de instroom, begeleiding en uitstroom van vluchtelingen en stuurt een team van ca. 15 locatiecoördinatoren (werkzaam op diverse locaties) aan. Als locatiemanager heb je onderstaande verantwoordelijkheden:

  • Als locatiemanager houd je het overzicht en bewaak je de kwaliteit van de opvang en je bent het intern aanspreekpunt “gemeentelijke opvang” voor de projectleider van het Actieteam Opvang & Zorg Oekraïne en werkt nauw samen met de andere leden van het Actieteam.
  • Als locatiemanager ben je operationeel het eerste aanspreekpunt voor de ketenpartners en de inwoners. Coördinatie van de opzet en afbouw van de opvanglocaties zit bij jou en je werkt samen aan verbinding en draagvlak voor de opvang.
  • Als locatiemanager adresseer je kansen en risico’s op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • Als locatiemanager draai je buiten kantooruren mee in een calamiteiten piketrooster gemeentelijke opvang.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 27 november 2023 tot en met 27 november 2024 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer zes (zes) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 2. De kandidaat heeft een relevante en afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau. (Onder relevant verstaan wij opleidingen die aansluiten bij deze uitvraag). De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring op het thema van asielopvang en begeleiding. De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 4. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als locatie manager in het werken met complexe doelgroepen en met grotere opvanglocaties (>200). De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 5. De kandidaat heeft aantoonbare operationele leidinggevende ervaring in de rol van locatiemanager van een opvanglocatie voor vluchtelingen. De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 6. De kandidaat heeft kennis van relevante wet- en regelgeving (op het gebied van vluchtelingen, asiel en opvang). De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 7. De kandidaat dient binnen 8 weken na aanvang werkzaamheden een VOG te overleggen, uitgaand van Algemeen Screeningsprofiel Informatie Functieaspecten 11, 12 en 13. De VOG mag niet ouder zijn dan zes maanden.

De Wensen

  • 1. De locatiemanager heeft minimaal 3 jaar ervaring op het thema asielopvang en begeleiding. Beoordeling: - De kandidaat beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring op het thema asielopvang en begeleiding (2 punten). - De kandidaat beschik over 5 of meer jaar ervaring op het thema asielopvang en begeleiding (5 punten).
  • 2. De locatiemanager heeft ervaring met opvanglocaties en complexe doelgroepen. Beoordeling: - De kandidaat heeft ervaring met opvanglocaties (1 punt). - De kandidaat heeft ervaring met opvanglocaties en complexe doelgroepen (3 punten). - De kandidaat heeft ervaring met grote opvanglocaties en complexe doelgroepen (5 punten).
  • 3. De locatiemanager heeft ervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen. Beoordeling: - Ervaring met opvanglocatie voor vluchtelingen in functie vanuit niet-overheidsinstelling (0 punten). - Ervaring met opvanglocatie voor vluchtelingen in functie vanuit overheidsinstelling (3 punten). - Ervaring met opvang voor vluchtelingen in functie vanuit gemeente (5 punten).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox