Gemeente Ede

Leveranciers- en contractmanager

Gemeente Ede

  • max €115 per uur

  • Gelderland

  • 28 uur per week

  • Inkoop
  • 01 juni 2023

  • 01 juni 2025

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het gaat hierbij om een combinatiefunctie leveranciers- en contractmanagement.

Leveranciersmanagement binnen het ICT werkveld moet verder ontwikkeld worden. Leveranciersmanagement omvat daarbij alle activiteiten gericht op het aangaan en verder ontwikkelen van een samenwerkingsrelatie met de juiste leveranciers. Daarbij rekening houdend met wet- en regelgeving, zoals de Europese Aanbestedingswet.

Binnen contractmanagement zorg je voor de controle op de realisatie van de contractdoelstellingen, rapportages daarover. Ook ben je verantwoordelijk voor de vastlegging, het beheer en de bewaking van de contracten.

Concreet zal binnen de inhuurperiode gewerkt worden aan onder andere de volgende zaken:

> begeleiden van een 25-tal aanbestedingen in 2023

> begeleiden van een 20-tal aanbestedingen in 2024

> opleiden van de junior inkoper, zodat deze zelfstandig een inkooptraject voor de eenvoudiger aanbestedingen kan oppakken

> inrichten leveranciersmanagement: - voor een vijftal grotere leveranciers de hele cyclus inrichten

- voor het hele leveranciersbestand zicht hebben op de ABC-leveranciers en beleid beschrijven hoe hier mee om te gaan in de toekomst

- Pareto-analyse opstellen

> rapportage verbeter- en besparingspotentieel voor afdeling BIAS

> opstellen strategisch inkoopplan

> inrichten dashboard leveranciersmanagement

> Zorgen voor een volledige vastlegging van contracten en addenda in het systeem

> bewaken aflopende contracttermijnen

> controle op realisatie contractdoelstellingen leverancier

> periodieke overleggen leveranciers over hun performance/realisatie

 

 

 

 

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur Bedrijfskundige of Economische richting (op CV aantoonbaar)
  • Minimaal 5 jaar ervaring in de rol van leveranciers- en contractmanager binnen het aandachtsgebied ICT (op CV aantoonbaar)
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Europees Aanbestedingsrecht
  • Afgeronde Nevi I opleiding (op CV aantoonbaar)
  • ITIL certificaat (op CV aantoonbaar)

De Wensen

  • Nevi II certificaat
  • Minimaal 2 jaar ervaring bij gemeentelijke overheid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox