De Bilt

Kwartiermaker secretaris bezwaarschriftencommissie

De Bilt

De opdracht­omschrijving

Zó werkt het in De Bilt
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. 

Onze ongeveer 240 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht.
Wij zijn op zoek naar een ervaren kwartiermaker voor het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie. De meeste zaken, waarin de bezwaarschriftencommissie adviseert, spelen zich af in het (ruimtelijk) omgevingsrecht. Maar er zijn ook enkele zaken binnen het sociaal domein.

Je voert de regie over het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie, dat bestaat uit de secretaris en de juridisch medewerker. Je ziet toe op het bewaken van het overzicht van het totaal aantal bezwaarschriften en de planning daarvan. Samen met het secretariaat breng je dit overzichtelijk in kaart. Je coördineert en bewaakt het bezwaarschriftenproces en stuurt daarbij het secretariaat aan. En draagt mede zorg voor de tijdige afhandeling van bezwaarschriften. Je zorgt ervoor, dat bezwaarschriften volgens het vastgestelde werkproces worden opgepakt en optimaliseert zo nodig dit proces. Je signaleert (mogelijke) knelpunten en zorgt dat deze adequaat worden opgepakt.

Functie-profiel

  • Je hebt aantoonbare juridische kennis op WO niveau;
  • Je hebt kennis van het (ruimtelijk) omgevingsrecht;
  • Je hebt minimaal drie jaar gewerkt of werkt nog steeds als secretaris of je neemt als voorzitter of lid plaats in een bezwaarschriftencommissie;
  • Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare, leidinggevende ervaring;

Competenties

  • Je kunt goed schakelen tussen de inhoud en het proces
  • Je bent zeer efficiënt, planmatig en doelgericht
  • Je staat ‘sterk in je schoenen’
  • Je bent daadkrachtig en een goede verbinder
  • Zowel flexibel als sturend leidinggevende

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als secretaris, voorzitter of lid bij een bezwaarschriftencommissie

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als secretaris, voorzitter of lid bij een bezwaarschriftencommissie
  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie binnen een gemeentelijke instelling of als voorzitter/lid van een dergelijke commissie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox