Het Kadaster

Kwartiermaker Inkoop en Contractmanagement

Het Kadaster

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 04 oktober 2021

  • 04 oktober 2022

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
De directie F&C is op zoek naar kwartiermaker Inkoop en Contractmanagement.

De directie Financiën & Control (F&C) is verantwoordelijk voor de overall control van de organisatie. Hieronder vallen onder meer planning & control, externe verslaggeving, risicomanagement, inkoopadvisering, de financiële administratie en managementinformatie. De directie heeft daarmee een kaderstellende en faciliterende rol ten behoeve van doelmatig en rechtmatig optreden door het Kadaster. Enerzijds is de directie doordrongen van het dienstverlenende karakter van zijn werkzaamheden, anderzijds wordt kaderstellend geopereerd in nauw overleg met de overige directies. Bij de directie werken ongeveer 85 medewerkers in vijf afdelingen: Concerncontrol, Administratie, Risk en Compliance, Inkoop en Contractmanagement en Data-, Proces- en Informatiemanagement bedrijfsvoering.

De afdeling Inkoop en Contractmanagement is één van de afdelingen van de directie F&C. De afdeling bestaat uit twee teams, te weten Inkoopadvies en Contractmanagement. Samen met de collega’s van de afdeling ben je verantwoordelijk voor onze inkoop en contractmanagement in de breedste zin van het woord. We vragen je mee te werken aan de verdere dFoorontwikkeling van de inkoop- en contractmanagementfunctie binnen het Kadaster. We staan op het punt om de slag naar inkoopteams te maken. Binnen de kaders van het inkoopbeleid en de geldende wet- en regelgeving is er voldoende ruimte voor creativiteit, maar zeker ook aandacht voor rechtmatigheid. Ook werk je mee aan afdelingsoverstijgende vraagstukken.

Functieprofiel Jij geeft leiding aan de medewerkers en draagt zorg voor de planning, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden. Met name de organisatie en inrichting van de processen voor zowel inkoop als contractmanagement vragen om doorontwikkeling en professionalisering. Daarnaast bewerkstellig je een hechte samenwerking tussen de relevante collega’s binnen en buiten de directie F&C, waaronder de aanbestedingsjuristen. Je bent in staat om veranderingen door te voeren. De uitdaging is de afdeling verder te professionaliseren, te optimaliseren en medewerkers verder te ontwikkelen. Ook het instrumentarium om de processen soepel en rechtmatig te laten lopen heeft de nodige aandacht nodig.Als kwartiermaker Inkoop & Contractmanagement maak je deel uit van het Managementteam F&C. 

Opdrachtomschrijving
Het Kadaster heeft vanwege de ontwikkelopgave behoefte aan een kwartiermaker. De kwartiermaker heeft de dagelijkse leiding over de afdeling. In eerste instantie gaat de aandacht uit naar het structureren van de processen en het instrumentarium. Daarna naar het vormen van de inkoopteams. Naast het professionaliseren van de inkoopfunctie en het contractmanagement heeft de kwartiermaker de opdracht een functieprofiel voor zijn/haar opvolger op te stellen, zodat die voor het aflopen van de opdracht kan worden geworven.

Wij vragen: Je beschikt over een WO-werk- en -denkniveau voldoende aantoonbare relevante werkervaring en je hebt kennis van en inzicht in het inkoopvak op niveau van Purchasing Leadership Programme  (voorheen NEVI 3). Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare kennis en werkervaring met inkoop, aanbesteding en contractmanagement in de (semi-)publieke sector, waaronder bij een ZBO. Je bent beschikt over aantoonbare leidinggevende ervaring en persoonlijke stevigheid om vorm te geven aan de opbouw en ontwikkeling van de afdeling. Het kost je geen moeite om je netwerk te onderhouden en uit te breiden. Zelfstandigheid, analytisch en initiërend vermogen zijn belangrijke aspecten voor succes in deze functie.  Je werkt planmatig, bent open en recht door zee. Je bent omgevingssensitief en hebt een groot inlevingsvermogen. Ondernemend en initiatiefrijk zijn is noodzakelijk om in combinatie met een flinke dosis doorzettingsvermogen succesvol te kunnen zijn. Voor je omgeving, ben je enthousiasmerend en inspirerend.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: beschreven onder het functieprofiel. Deze vragen van de gekozen kwartiermaker aantoonbare verandercapaciteit in de inkoopfunctie om de ontwikkelslag met het team in gang te zetten. Na de recente reorganisatie zijn het centrale team van inkoopadviseurs en de eerder decentraal gepositioneerde contractmanagers ondergebracht in de afdeling Inkoop en Contractmanagement. Ook de inrichting van de inkoopfunctie (met inkoopteams) vraagt om een doorontwikkeling, die aansluit bij de ontwikkeling van de organisatie. Net als de ontwikkeling van professionele middelen, methoden en technieken binnen de inkoopfunctie. Deze onderwerpen vragen de nodige aandacht van de manager.
 

 

 

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Eisen die gesteld worden aan de kandidaat. De kandidaat heeft: • WO-werk- en -denkniveau met voldoende aantoonbare relevante werkervaring en je hebt kennis van en inzicht in het inkoopvak op niveau van Purchasing Leadership Programme (voorheen NEVI 3). • Minimaal 10 jaar aantoonbare kennis en werkervaring met inkoop, aanbesteding en contractmanagement in de (semi-)publieke uitvoeringsorganisatie, waaronder bij een ZBO. • Aantoonbare leidinggevende ervaring. • Ervaring met organisatieveranderingen en het werken met inkoopteams. • Aantoonbare ervaring met people- en verandermanagement binnen een complexe bestuurlijke omgeving. Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Inspirerend • Resultaatgericht • Managen van veranderingen • Verbindend • Stevigheid en onafhankelijkheid • Samenwerkingsvermogen • Helicopterview • Zelfstandigheid • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk • Analytisch en initiërend vermogen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 4 oktober 2021 of zo spoedig mogelijk tot en met 4 oktober 2022 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 keer 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 200 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 200 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden en de fasering daarvan gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox