Gemeente Amsterdam

Kwartiermaker gebiedsgericht inzamelen (noord, oost, zuid of west)

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In de functie van Kwartiermaker Gebiedsgericht Inzamelen (Noord, Oost, Zuid of West) ben je verantwoordelijk voor het samen met het Projectteam ‘Gebiedsgericht Inzamelen’ inrichten van een of meerdere van de nieuwe inzamelgebieden noord, oost, zuid of west bij de transitie van fractiegericht naar gebiedsgericht inzamelen. Naast het projectteam onderhoud je daarbij intensief contact met collega’s van Inzameling en de afdelingen Bedrijfsbureau, Strategie en Projecten en Assets en waar relevant andere directies zoals Stadswerken en Handhaving en Toezicht. Je houdt je bezig met de procesmatige inrichting van de organisatie en de plaatsing van de teamleiders en medewerkers binnen jouw eigen gebied (100-150 medewerkers) conform de rechtspositie van de gemeente Amsterdam.

Naast jouw werkzaamheden als Kwartiermaker vervul je in de aanloop- en transitiefase ook tijdelijk de functie van Fractiemanager in de aansturing van de teamleiders Inzameling in hun rol. Hierbij dienen de teamleiders ervoor te zorgen dat er gedurende de transitie niet of nauwelijks verstoring optreedt in de dagelijkse operatie. We sturen op kpi’s en in deze functie ben je mede verantwoordelijk voor de kwaliteit op straat/een schone straat en stuur je actief op het verlagen van het aantal meldingen en klachten voor jouw gehele fractie en in de transitie naar het in te richten inzamelgebied.

In jouw functie rapporteer jij aan het afdelingshoofd Afvalinzameling Amsterdam en maakt deel uit van het Afdelingsoverleg Afvalinzameling. Voor de komende periode is het belangrijk dat de samen met het projectteam en de afdeling de werkprocessen zoveel mogelijk uniform zijn of worden gemaakt en dat we optimaal gebruik maken van de beschikbare inzamelcapaciteit. De teamleiders in je fractie moeten in staat zijn om hun teams integraal aan te sturen en daarbij te laten werken conform de afgesproken processen.


Werkzaamheden

  • Plaatsing van teamleiders en medewerkers uitvoering in de nieuwe inzamelgebieden en dagelijkse aansturing van de teamleiders binnen jouw fractie/gebied, alsmede ontwikkeling van jouw onderdeel in brede zin (Noord, Oost, Zuid of West);
  • Inrichten en faciliteren in brede zin van het invoeren gebiedsgericht inzamelen in de nieuwe inzamelgebieden en verantwoordelijk voor de afvalinzameling (Noord, Oost, Zuid of West), inclusief bepalen van de nieuwe inzamelroutes per 1 januari 2025;
  • Inrichten, uniformeren en verbeteren van het inzamelproces en zorgdragen voor slimme en efficiënte routes binnen een of meerdere van de vier nieuwe inzamelgebieden;
  • Adviseren en samenwerken met het projectteam Gebiedsgericht Inzamelen;
  • Implementatie van procesmatige en relationele verbindingen tussen de teams en de ondersteunende organisatieonderdelen (Planning, Fleet, Assets, Strategie en Projecten);
  • Deelnemen aan het project schuifplan en zorgdragen voor huisvesting nieuwe werflocaties.


Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)

Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. De directie bestaat uit vier afdelingen, waarvan de afdeling Inzameling met 350 medewerkers de grootste is. De afdeling heeft ongeveer 350 medewerkers en wordt aangestuurd door het afdelingshoofd Inzameling, samen met een adjunct afdelingsmanager, vier fractiemanagers en 23 teamleiders. Het wagenpark voor inzameling heeft een omvang van zo'n 150 voertuigen. Deze legen samen circa 12.000 containers, zowel onder- als bovengronds en circa 13.000 rolcontainers. De medewerkers van de inzameling zijn hierbij het gezicht van Afval en Grondstoffen op straat. De uitdaging is om de samenwerking tussen medewerkers in de uitvoering, bestuur, inwoners, bedrijven en bezoekers van de stad zodanig vorm te geven dat de doelstellingen behaald kunnen worden.


 

De Eisen

  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als (integraal) manager in een uitvoerende sector/omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring in minimaal één van de gebieden: afvalinzameling, transport/logistiek en/of dienstverlening. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de rol van kwartiermaker bij (soortgelijke) transities. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het aansturen van logistieke processen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft een hbo opleiding afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het optimaliseren van logistieke en/of inzamelingsprocessen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het opbouwen van netwerken met tactische/strategische partners. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Groepsgericht leidinggeven: Expert
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Schriftelijke vaardigheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Mondelinge vaardigheid: Gevorderd
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten en alle overige bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaten aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox