Gemeente Hattem

Kwartiermaker communicatie

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Kwartiermaker Communicatie (24-36u)


De opdracht
De gemeente Hattem zoekt een kwartiermaker die structuur gaat aanbrengen in team Communicatie en de basis op orde brengt. Concreet houdt de opdracht in:

•    Je brengt de behoeften op het gebied van communicatie van verschillende belanghebbenden in kaart. Denk hierbij aan het college, bestuur en medewerkers. De doelstellingen en kernwaarden van de organisatie staan hierbij centraal. Aan de hand daarvan stel je een plan op voor de gewenste samenstelling van het team. 
•    Je positioneert het team Communicatie als volwaardige eenheid en helpt dit ook op te bouwen.
•    Samen met de HR adviseur werk je aan het opstellen/herschrijven van de functieprofielen binnen het team.
•    Je maakt samen met betrokkenen een keuze in communicatieprioriteiten.

Kandidaatomschrijving
Als kwartiermaker ben je in staat medewerkers van team Communicatie te coachen en te motiveren. Hierbij hanteer je een verbindende managementstijl en val je op door je enthousiasme. Het moeilijke gesprek ga je hierbij niet uit de weg. Je bent in staat te organiseren, te prioriteren en als gevolg daarvan keuzes te maken. Deze keuzes weet je helder te onderbouwen naar zowel de medewerkers, als de organisatie en het politieke en ambtelijke bestuur. Verder krijg je energie van verandertrajecten en zie je de weerbarstigheid hiervan als een uitdaging.     

Wat breng je mee?
•    Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding met minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieprofessional.
•    Je hebt aantoonbare ervaring als leidinggevende aan communicatie professionals in een ambitieuze politiek-bestuurlijke omgeving bij een gemeente.
•    Je hebt ervaring met het versterken van teams en verandermanagement in een dynamische werkomgeving.
•    Je bent een stevige gesprekspartner, sparringpartner en adviseur voor de directie, B&W en andere betrokkenen.
•    Je weet verbindingen te leggen dwars door de organisatie heen met als doel communicatie van toegevoegde waarde te laten zijn voor de gehele organisatie. 
    

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo- of wo-opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieprofessional.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als leidinggevende aan communicatie professionals in een ambitieuze politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Kandidaat heeft ervaring met het versterken van teams en verandermanagement in een dynamische werkomgeving. Noem hiervoor minimaal 1 voorbeeld waaruit op CV blijkt dat aan dit criterium wordt voldaan (5 pt), bij voorkeur in de afgelopen 5 jaar (10 pt).
  • Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt 115,- euro excl. BTW
  • De gesprekken vinden plaats op 15 mei in de ochtend. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Je bent een stevige gesprekspartner, sparringpartner en adviseur voor de directie, B&W en andere betrokkenen. • Je weet verbindingen te leggen dwars door de organisatie heen met als doel communicatie van toegevoegde waarde te laten zijn voor de gehele organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox