Gemeente Alphen aan den Rijn

Kwartiermaker bedrijfsvoering fysiek domein

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 24 uur per week

  • Directie
  • 04 juli 2025

  • 04 januari 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie  
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. 

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 

132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.  

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.  

Opdracht  
Per 1 juli 2025 gaat het Fysiek Domein binnen de gemeentelijke organisatie werken volgens de nieuwe structuur, 4 sectoren met daarbinnen verschillende teams. Binnen het Fysiek Domein moet invulling worden gegeven aan het officemanagement en de financiële ondersteuning, die in de oude situatie op teamniveau is georganiseerd. In de nieuwe situatie worden de officemanagers en bedrijfskundigen (financiële ondersteuning) bij elkaar geplaatst in één team, waaruit integraal aan het gehele fysieke domein ondersteuning wordt verleend. Beide vakgroepen van officemanagers en bedrijfskundigen worden geplaatst binnen de sector Gebiedsontwikkeling, Vastgoed en Grondzaken en dan in het team Leefomgeving. De plaatsing in dit team is in eerste instantie tijdelijk tot 1 januari 2026. In de periode juli-december 2025 wordt onder leiding van een kwartiermaker gewerkt aan het plan voor het ontwikkelen van een eenduidige en professionele ondersteuning door officemanagers en bedrijfskundigen binnen het Fysiek Domein. 

De kwartiermaker is daarnaast verantwoordelijk voor de directe aansturing van de officemanagers en bedrijfskundigen voor taken die uitgevoerd moeten worden. De P-verantwoordelijkheid voor de medewerkers ligt bij de teammanager Leefomgeving. Kwartiermaker en teammanager hebben regelmatig overleggen om operationele zaken met elkaar af te stemmen.  

In de nieuwe organisatiestructuur is borging van de continuïteit, samenwerking en een integrale ondersteuning door de officemanagers en bedrijfskundigen van het domein gewenst, Beide vakgebieden professionaliseren, manier van werken eenduidiger maken en waardoor ook elkaars kennis beter wordt ingezet/benut.  

Competenties 

  • Visie 
  • Coachen 
  • Inlevingsvermogen 
  • Samenwerken 
  • Kwaliteitsgerichtheid 
  • Resultaatgerichtheid 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. 

Benodigd aantal professionals 
1. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken is mogelijk, met de voorkeur op kantoor voor de samenwerking met de vakgroepen) 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van organisatieontwikkeling, verandermanagement en bedrijfsvoering;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker/programmamanager in organisatieontwikkelingstrajecten op het gebied van bedrijfsvoering;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkelingstrajecten die samen met medewerkers worden uitgewerkt, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox