Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
17 juli 2023
17 januari 2024
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. Onder het team Participatie valt het Jongerenteam Opleiding en Werk, en het team Werk & Inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt.
Opdracht
Als Klantmanager Werk en Participatie ben je verantwoordelijk voor een caseload met cliënten die op werk ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Dit houdt het volgende in:
- Je stimuleert de cliënt en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk en zorgmogelijkheden;
- Je bent onderdeel van de vernieuwde aanpak ‘werken, werken aan en meedoen’ door intensieve contacten met je klanten te onderhouden om hen te ondersteunen bij hun participatie;
- Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
- Je maakt per cliënt een profiel over het te volgen traject;
- Je voert intakegesprekken met nieuwe cliënten in de doelgroep;
- Je bepaalt in afstemming op basis van “werken, werken aan en meedoen” de juiste route in het re-integratietraject / activeringstraject;
- Je draagt zorg voor SMART doelstellingen, de juiste inkoop, monitoring en evaluatie van het traject;
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen;
- Je werkt samen en schakelt met de juiste (externe) partner waar nodig.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox