Gemeente Veldhoven

Klantmanager inkomen

Gemeente Veldhoven

  • max €80 per uur

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Participatie en Werk
  • 30 september 2024

  • 01 januari 2025

De opdracht­omschrijving

Als klantmanager inkomen voer je intakegesprekken en beoordeel je aanvragen in het kader van de Participatiewet, van melding tot en met de beschikking. Dit kan gaan om aanvragen voor algemene bijstand, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag en studietoeslag.
Je beheert je eigen bestand en je bent het aanspreekpunt voor je klanten op het gebied van uitkeringen. Dit houdt in dat je zelfstandig de planning en afwerking van onderzoeken en aanvragen regelt en de daarbij behorende termijnen bewaakt. Daarnaast voer je heronderzoeken uit en rapporteer je inzake terugvordering en verhaal.
Je voert baliegesprekken, vraagt gegevens op, maakt onderzoekrapportages en beschikkingen. Je stemt af met externen en collega's, draagt zorg voor de uitvoering van afspraken met klanten en bewaakt de voortgang van zowel interne als externe procedures.
Je geeft voorlichting, advies en informatie op het gebied van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Daarnaast ben je alert op fraude en lever je samen met de medewerker handhaving een bijdrage in de bestrijding van uitkeringsfraude

Kandidaatomschrijving


Je hebt een afgeronde HBO opleiding.
Tevens heb je aantoonbaar werkervaring als klantmanager Inkomen. Mocht je ervaring hebben met de Bbz-regelingen (zelfstandigen regelingen), dan zou dit mooi zijn.
Je hebt kennis van de wet- en regelgeving van de Participatiewet en de bijbehorende voorzieningen en ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein.



Je herkent jezelf in de competenties: klantgericht, resultaatgericht, creatief, ondernemend en betrokken.
Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en staat stevig in je schoenen.
Je bent in staat om de functie met passie uit te voeren. Wij zijn streng aan de poort.
Je bent in staat om klanten hierbij te spiegelen. Waar nodig weet jij het verschil te maken door vanuit de bedoeling te werken. De klant is maximaal regisseur van zijn eigen proces.


Graag minimaal twee (bij voorkeur 3) dagen op kantoor.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt aantoonbaar werkervaring als klantmanager Inkomen.

  • Je hebt ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein.

  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving van de Participatiewet en de bijbehorende voorzieningen

De Wensen

  • Opleidingsniveau
    Minimaal opleidingsniveau: MBO

  • Werkervaring
    Hoeveel jaar werkervaring: 2 a 3 jaar

  • Je hebt ervaring met de Bbz-regelingen (zelfstandigen regelingen)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 september 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox