Gemeente Zoetermeer

Klantmanager doelmatigheid

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie

Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.

Daarbij staan vijf thema’s centraal:

  • Hart voor de Stad – denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers
  • Eigen kracht – we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers
  • Samen bouwen – we werken samen met interne en externe partners
  • Tijd & Ruimte om te leren – we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk
  • Samen bewegen – door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De dienstverlening aan inwoners staat hierbij centraal. Extern werken we onder andere samen met partijen die actief zijn binnen (jeugd)zorg, welzijn, onderwijs en (arbeids)participatie. Het Sociaal Domein bestaat naast beleidsteams uit de uitvoeringsteams Werk, Scholing en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH). De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk voor begeleiding naar werk, schuldhulpverleningtoegang en regie rond jeugdzorg, voorzieningen vanuit de wmo of inkomensondersteuning. Daarbij kijken we steeds meer naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen écht het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie.

De afdeling Werk, Zorg en Inkomen (WZI)

De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van re-integratie, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een viertal teams, te weten; Beleid & Implementatie, Werk, Scholing en Inkomen, Zorg en Inkomen en Handhaving.

Opdracht

De unit Poort naar Werk van de afdeling Werk, Scholing en Inkomen is op zoek naar een klantmanager die flexibel inzetbaar ingezet kan worden. De focus ligt bij deze inhuuropdracht voor 90% op de doelmatigheid en 10% rechtmatigheid. 

Taken:

  • Het beheren van een bestand met bijstandsgerechtigden op het gebied van doelmatigheid;
  • Het realiseren van uitstroom naar betaalde arbeid en het ontwikkelen van klanten;
  • Plaatsen van klanten op trajecten;
  • Namens het college van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen;
  • Eventueel participeren in projecten waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling.

Algemeen voor de opdracht geldt:

  • Het behalen van beoogde resultaten;
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Geven van voorlichting;
  • Het signaleren van kansen en risico’s;
  • Tijdig en nauwkeuring administreren;
  • Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende.

 

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden
  • Proactief
  • Een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden
  • Zelfsturend vermogen
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 36 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Er is dus geen sprake van een 4e overeenkomst of een contractduur van meer dan 3 jaar).

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet in de afgelopen 5 jaar (20 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4werk in de afgelopen 5 jaar (25 pt)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager doelmatigheid in de afgelopen 5 jaar (30 pt)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox