Gemeente Zoetermeer
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
23 oktober 2020
23 februari 2021
Organisatie
Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf thema’s centraal:
Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De dienstverlening aan inwoners staat hierbij centraal. Extern werken we onder andere samen met partijen die actief zijn (jeugd)zorg, welzijn, onderwijs en (arbeids)participatie. Het Sociaal Domein bestaat naast beleidsteams uit de uitvoeringsteams Werk, Scholing en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH). De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk, schuldhulpverleningtoegang en regie rond jeugdzorg, voorzieningen vanuit de wmo of inkomensondersteuning. Daarbij kijken we steeds meer naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.
Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen écht het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie.
Opdracht
In de functie van Klantmanager Bijzondere Bijstand houdt je je bezig met het behandelen van aanvragen bijzondere bijstand. Bijzondere bijstand is bedoeld voor bijzondere en noodzakelijke (onvermijdbare) kosten die burgers niet (geheel) zelf kunnen betalen, omdat zij een laag inkomen en weinig of geen vermogen hebben. Je onderhoudt eventueel persoonlijk contact met klanten bij vragen gedurende de aanvraag. Je hebt een belangrijke signalerende functie binnen de organisatie.
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het zelfstandig beoordelen en afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand op grond van de Participatiewet, het uitvoerig rapporteren van de aanvragen het evt. aanvullen van de reeds aangemaakte beschikkingen via PKO. Denk hierbij aan verschillende soorten kostensoorten die aangevraagd kunnen worden, namelijk individuele inkomenstoeslag, tandartskosten, bewindvoering, inrichtingskosten, dubbele huur, babypakket, kosten orthodontie, duurzame gebruiksgoederen etc.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox