RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Klantmanager Banenafspraak

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.

Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Opdracht

Als Klantmanager Banenafspraak (intern noemen wij de functie Regisseur Werkroute) maak je onderdeel uit van het team Werkroute. Je begeleidt klanten met een indicatie banenafspraak of een indicatie beschut werk. Werkroute is een samenwerking tussen de RSD en Biga Groep (SW-bedrijf). Je werkt intensief en gemotiveerd samen met acht collega’s om de klanten passende ondersteuning te bieden en hen te begeleiden richting werk.  
Werkroute ontzorgt werkgevers die zich richten op de banenafspraak en/of beschut werk. We fungeren als expertisecentrum voor collega’s van de RSD, Biga Groep, gemeenten, werkgevers, inwoners en andere stakeholders.   

Dit is wat je gaat doen: 

  • Je ondersteunt bij het verwerken van de tijdelijke en verlengde inkomstenvrijlatingen LKS. Je maakt een rapportage en beschikking.
  • Je voert intakegesprekken met klanten die recent een indicatie banenafspraak hebben gekregen.
  • Je begeleidt de klant in stappen naar werk of scholing en monitort klanten die een indicatie dagbesteding hebben.
  • Je voert regie over de dienstverlening die ingezet wordt ten behoeve van een klant met de indicatie banenafspraak.
  • Je werkt resultaatgericht en met concrete doelstellingen aan je eigen caseload. 
  • Je bent de contactpersoon voor de klant en zijn/haar begeleiders. 
  • Je werkt nauw samen met landelijke, regionale en lokale netwerkpartners zoals de gemeenten, Pro/Vso scholen en het UWV. 
  • Je maakt gebruik van het beschikbare aanbod aan trajecten, onder andere van de Biga Groep en de jobhunter. Daarnaast zoek je met collega's en/of met netwerkpartners naar nieuwe oplossingen.

Competenties
- Samenwerken;
- Netwerken;
- Initiatief;
- Klantgericht; 
- Resultaatgericht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de begeleiding en bemiddeling van klanten vanuit de Participatiewet richting werk;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met Suite;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Beschikbaar per 7 augustus 2023.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van mensen met een arbeidsbeperking / indicatie banenafspraak, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met CompetenSYS;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox