Gemeente Amsterdam

Ketenbeheerder verkeerssystemen Amsterdam

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Een wedstrijd van Ajax in de ArenA, tegelijkertijd concerten in de AFAS Live én de Ziggo Dome. Dat veroorzaakt een bezoekersstroom van ongeveer 78.000 personen. Grote drukte op een en hetzelfde stukje Amsterdam. Stel je voor wat er gebeurt als juist nú de verkeerslichten uitvallen. In elk geval kom jij dan als de wiedeweerga in actie. Als ketenbeheerder verkeerssystemen bij de skilled servicedesk achterhaal jij de oorzaak van de storing en zorg je dat deze wordt opgelost.

Werkzaamheden
Dit ga je doen

Jij bent de schakel tussen de servicedesk, systeembeheerders en leveranciers. Wat jouw werk uitdagend maakt, is dat de systemen die jij beheert in de openbare ruimte staan. Het gaat om de soft- en hardware van onder meer straatverlichting, tekstpanelen boven en langs de weg, verkeerslichten, beveiligingscamera's, ANPR-camera's (Automatic NumberPlate Recognition) en verzinkbare paaltjes. Dat brengt natuurlijk een grote verantwoordelijkheid met zich mee: de veiligheid en bereikbaarheid van Amsterdam hangen mede van jou af.
 
Krijg je een melding van de verkeersleider dat camera 341 is uitgevallen? Of dat er geen reistijdeninfo op de displays verschijnt? Dan ga jij op zoek naar de oorzaak. En dat betekent: de telefoon pakken. Je hebt namelijk te maken met een keten. Camera's worden door de leveranciers zelf onderhouden, maar de ICT erachter beheert de gemeente, en mogelijk draait er in ons datacenter ook nog een applicatie. Waar in die keten ligt nou de oorzaak van de storing? Het is aan jou om met de verschillende partijen contact op te nemen om dit te achterhalen. Gevonden? Dan geef je opdracht om het probleem op te lossen en bewaak je de voortgang.
 
Ook al ben je zelf niet degene die de storing oplost, het is wel belangrijk dat je heel goed kunt inschatten hoe ernstig deze is. Verwacht je binnen een uur een oplossing? Of is er meer tijd nodig? En wat betekent dit voor de in-, door- en uitstroom van verkeer en de veiligheid? Jij onderneemt de juiste actie, zoals regelen dat de politie verkeersregelaars inschakelt of dat Rijkswaterstaat een rijstrook afsluit. Mooi toch, dat jij zo'n belangrijke bijdrage levert aan de veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid van Amsterdam?

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Hier ga je werken

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de vele bezoekers van een EK, maar ook voor de forenzen die zich elke dag in de spits begeven. De skilled servicedesk is onderdeel van de eenheid Verkeer en Openbare Ruimte. Wij besturen en onderhouden verkeersregelinstallaties, verkeersinformatiesystemen en de openbare verlichting. Jouw team bestaat uit 12 collega's (ICT-beheerders en ketenbeheerders), maar we zijn volop in ontwikkeling. Dit brengt interessante ontwikkel- en groeimogelijkheden voor jou mee.
Helaas zullen we nog de eerste maanden meer dan ons lief is op afstand moeten werken.
Wat ons team kenmerkt? We staan voor elkaar klaar. Houden van een grapje. En zeggen eerlijk wat we vinden en accepteren dat van elkaar.



 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft uitgebreide ervaring met verschillende Servicedesk pakketten.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft enkele jaren werkervaring als systeembeheerder.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat vindt het een uitdaging om met verkeerssystemen te werken. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van het Certificeringen voor ITIL Foundation Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.  Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat  heeft conceptuele ervaring met Enterprise Service Bus.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het opzetten van een Servicedesk.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat is slagvaardig. Geef daarom in maximaal 1 A4 pagina aan waarom hij/zij de meest geschikte kandidaat is voor deze opdracht.Graag 1,2 en 3 onderbouwen.  Je bent niet bang om iemand te bellen, of het nu gaat om collega's als ICT-beheerders, leveranciers of de hoofdverkeersleider van Amsterdam. Ook kun je er goed tegen dat meldingen en vragen bij jou terechtkomen op vaak ongelukkige momenten, zoals tijdens de spits of grote events als EK en Koningsdag. Je houdt het hoofd koel en haalt alles uit de kast om te zorgen dat een melding goed wordt afgehandeld.Denk aan de inzet van het Crowd Monitoring Systeem dat bedoeld was voor het in toom houden van mensen massa's gedurende de evenementen. Dit systeem is nu zo aangepast dat het social distancing in het kader van de Corona crisis in de gaten houdt. Deze informatie wordt nu bijvoorbeeld gebruikt in het Vondelpark om de drukte te reguleren en te tonen op tekstborden.De crisis heeft ook grote gevolgen voor de manier waarop we nu, en voorlopig de komende tijd ook, zullen moeten werken. Het werken op afstand is nu eenmaal anders en dat is heel erg goed merkbaar voor iemand die deel uitmaakt van de servicedesk.(Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd).
  • De aangeboden kandidaat heeft goede kennis van Windows en bij voorkeur van Linux of Red HatDit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van ICT.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft relevante werkervaring met verkeerssystemen.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken in een innovatieve omgeving, welke nog steeds aan het door-ontwikkelen is.Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox