UWV

Kenniscommunicatieadviseur

UWV

De opdracht­omschrijving

Wat je gaat doen

Als kenniscommunicatieadviseur help je Klantexpertise neer te zetten als hét kenniscentrum op klantbeleving en -gedrag. Jij deelt klantinzichten met interne doelgroepen op verschillende niveaus om hen te inspireren en activeren. Je werkt hierbij nauw samen met de multidisciplinaire teams binnen Klantexpertise en het Klantexpertise managementteam. Je bouwt relaties op met collega’s op het gebied van interne communicatie, kennisdeling en training. Zo bouw je samen aan een cultuur waarin de menselijke maat centraal staat.

Met jouw kennis van impactvolle communicatie werk je aan:

- Ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve interne communicatiestrategie en contentkalender die de doelen van zowel Klantexpertise als UWV ondersteunen

-Bewaken van de planning en voortgang

-Inrichten- en beheren van kenniscontent zodat deze kennisbenutting bevordert

-Meewerken aan het opstellen van passende content, concrete adviezen met handelingsperspectief en kernboodschappen voor verschillende interne doelgroepen op strategisch, tactisch en operationeel niveau

-Het vertalen van inzichten naar tastbare middelen voor het verbeteren van de klantgerichtheid 

-Onderzoeken hoe inzichten en adviezen vanuit Klantexpertise intern worden ontvangen en toegepast, en de leer- en verbeterpunten vertalen naar gerichte acties en interventies

-Co-organiseren en aanjagen van interne evenementen zoals medewerkersbijeenkomsten, roadshows en kennissessies

-Volgen en signaleren van relevante ontwikkelingen op het werkterrein en vakgebied, doet voorstellen ter verbetering van kenniscommunicatie en adviseert hierover

-Signaleren van kansen op gebied van kenniscommunicatie en hiaten in bestaande klantkennis en adviseert over te nemen actie.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een passie voor het verbeteren van de klantgerichtheid in de organisatie.
  • Creatief waardoor je in staat bent om complexe informatie om te zetten in aantrekkelijke content en praktische informatie.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Kan goede relaties (netwerk) onderhouden op tactisch en operationeel niveau.
  • Heeft een aantal jaren ervaring op het gebied van communicatie, heeft ervaring met contentcreatie en activatie en toont adviesvaardigheden.
  • Proactief, hands-on en een teamspeler met ervaring in een complexe politieke (uitvoerings)organisatie.
  • Afgeronde HBO-opleiding Bedrijfs- of Organisatiekunde, Communicatie, Kennismanagement.
  • Ervaring met relevante tools zoals Content Management Systemen (Sharepoint), PowerPoint en je kunt hierin zelfstandig werken.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 juni 2025 om 14:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox