Gemeente Horst aan de Maas

Jurist Ruimtelijk Domein

Gemeente Horst aan de Maas

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 13 juli 2020

  • 30 juni 2021

De opdracht­omschrijving

 

Door de gemeenteraad van Horst aan de Maas zijn extra gelden beschikbaar gesteld voor versterking van toezicht en handhaving.

Op basis van eerdere keuzes zullen de extra gelden worden gestoken in een tweetal projecten, te weten:

  1. Toezicht en handhaving op de naleving van de landschappelijke inpassing bij bouwplannen
  2. Toezicht op de huisvesting van arbeidsmigranten

 

Voor beide projecten, alsmede overige voorkomende zaken zoeken wij een Jurist voor de periode tot en met 30 juni 2021. Naast de Jurist wordt ook een toezichthouder voor deze projecten aangesteld.

Ieder jaar wordt bezien welke prioriteiten voor het daaropvolgende jaar zouden moeten gelden.  Vanuit die prioriteiten is te zijner tijd een verlenging wellicht mogelijk.

1. Toezicht en handhaving op de naleving van de landschappelijke inpassing bij bouwplannen:

Bij de verlening van omgevingsvergunningen worden eisen gesteld ten aanzien van de landschappelijke inpassing. In het verleden heeft niet altijd toezicht plaatsgevonden met betrekking tot de daadwerkelijke realisatie van de landschappelijke inpassing.

In het kader van dit project worden de in het verleden verleende vergunningen gecontroleerd op naleving van de eerder gestelde voorwaarde.

2. Toezicht op de huisvesting van arbeidsmigranten:

In 2019 is door de raad nieuw beleid vastgesteld met betrekking tot de huisvesting van arbeidsmigranten. Daarbij is ook nogmaals het belang van een adequaat toezicht en handhaving aangegeven. Hoewel binnen het bestaande beleid ruimte is voor toezicht op de huisvesting van arbeidsmigranten is dit qua hoeveelheid beperkt. Met deze formatieplaats wordt het toezicht versterkt.

De functie van Jurist wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Jurist is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.


Deze opdracht wordt gelijktijdig intern als klus uitgezet, interne kandidaten met een vergelijkbaar profiel hebben voorrang. 

Kandidaatomschrijving

De kandidaat die wij zoeken:

  • Is HBO/ WO opgeleid (Nederlands recht – bestuursrecht)
  • Heeft werkervaring in het ruimtelijk domein met handhaving
  • Heeft tenminste 5 jaar werkervaring opgedaan bij een gemeentelijke organisatie in het ruimtelijk domein 
  • Is communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk
  • Is per direct beschikbaar voor 36 uur per week.
  • Heeft relevante werkervaring met juridische handhaving
  • Kan deels als projectleider fungeren (intern)
  • Verricht ook overige op de afdeling voorkomende werkzaamheden.

Interviewplanning

Gemeente Horst aan de Maas nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 06 juli 2020 tussen 10.00 - 17.00 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar werkervaring in het Ruimtelijk Domein met handhaving, opgedaan in de afgelopen 8 jaar, bij een gemeente. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, gewerkte periode en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>- klik met de organisatie 10% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 5%</p>
  • Op CV aantoonbaar het aantal jaar werkervaring opgedaan in het Ruimtelijk Domein met handhaving in de afgelopen 8 jaar, bij een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de organisatie(s) en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar per direct beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de periode van de opdracht. Vermeld deze beschikbaarheid duidelijk op het CV!
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO- opleiding Nederlands recht - bestuursrecht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox