gemeente Eindhoven

Jurist-aanbesteding

gemeente Eindhoven

  • max €110 per uur

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 14 juli 2025

  • 14 oktober 2025

De opdracht­omschrijving

Wat kom je waarmaken?
De Gemeente Eindhoven is op zoek naar een ervaren aanbestedingsjurist die inzetbaar is voor de toetsing en beoordeling van documenten van Inkoopprocedures van het Sociaal Domein.
Aantoonbare ervaring opgedaan bij gemeente of een qua complexiteit vergelijkbare aanbestedende dienst is een pré.
De Inkoopprocedures betreffen niet enkel de aanbestedingsprocedures, maar ook o.m. de enkelvoudige en meervoudig onderhandse procedures en andere ingevolge de Aanbestedingswet mogelijke procedures

Verantwoordelijkheden:
1. Toetsen van Inkoopdocumenten
Het zorgvuldig controleren van Inkoopdocumenten aan de geldende wet- en regelgeving.

2. Opstellen van juridische adviezen
Het bieden van juridische ondersteuning en advies aan de opdrachtgever en interne stakeholders met betrekking tot Inkoopprocedures en contracten.

3. Beantwoorden van vragen van inschrijvers
Het beantwoorden van vragen van inschrijvers in het kader van de Nota van Inlichtingen.

4. Juridische ondersteuning bij gunningsbeslissingen
Het verstrekken van advies over de juridische aspecten van gunningsbeslissingen, inclusief het (mede) adviseren omtrent bezwaren of klachten van inschrijvers. Klachten worden centraal behandeld door de jurist van het CPO Office.

5. Juridische toetsing van contracten
Het opstellen en beoordelen van de contracten die in het kader van een Inkoopprocedure worden aangegaan en het adviseren omtrent de naleving van de voorwaarden die in het contract zijn vastgelegd.

Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 12 - midden van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

De Eisen

  • Aantoonbare ervaring in aanbestedingsprocedures en het opstellen, toetsen en beoordelen van Inkoopdocumenten en contracten.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Afgeronde juridische opleiding (WO), bij voorkeur met een specialisatie in aanbestedingsrecht.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van aanbestedingen, zoals de Aanbestedingswet 2012, Europese richtlijnen, en jurisprudentie.
  • Ervaring met het beantwoorden van nota's van inlichtingen en het toetsen van antwoorden van inschrijvers.
  • Zelfstandig kunnen werken en efficiënt communiceren op afstand.
  • Inzet: 24 uur per week beschikbaar (waarvan 2 dagen fysieke aanwezigheid gewenst)
  • I.v.m. de wet DBA is deze aanvraag niet geschikt voor een zzp-rol
  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao.
  • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden.

De Wensen

  • Bij voorkeur ervaring met het werken voor gemeentelijke of publieke organisaties.
  • Aantoonbare ervaring opgedaan bij gemeente of een qua complexiteit vergelijkbare aanbestedende dienst is een pré.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 juni 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox