Gemeente Amsterdam

Juridisch planologisch medewerker senior

Gemeente Amsterdam

  • max €120 per uur

  • Noord-Holland

  • Onbekend aantal uur per week

  • Juridisch
  • 17 september 2024

  • 17 september 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als Jurist Omgevingsrecht houd je je bezig met juridische advisering en opstellen juridische producten in het Omgevingsrecht: bestemmingsplannen, ruimtelijke onderbouwingen en de beoordeling van principeaanvragen. Je redigeert planregels en toelichtingen en verzorgt het overleg en beantwoording ex artikel 3.1.1 Bro. Daarnaast stel je adviezen op voor de bestuurscommissies en stelt college- en raadsvoordrachten en raadsbesluiten op voor bestemmingsplannen, wabo-afwijkingen en besluiten van vaststelling hogere waarden op grond van de Wgh. Ook ben je verantwoordelijk voor het opstellen van bestemmingsplannen en de planprocedures en functioneert als projectleider, ook voor milieueffectrapportages. Je speelt een actieve rol in het uitdragen van kennis op het juridisch vlak, waaronder jurisprudentie.

Als Senior Jurist Omgevingsrecht inventariseer, prioriteer en organiseer je de opgave aan bestemmingsplannen van meerdere stadsdelen waar capaciteit problematisch is, doe je voorstellen voor de planning en aanpak in relatie tot de invoering van de Omgevingswet en bereid je waar nodig besluitvorming voor over de toepassing van de Tijdelijke Alternatieve Maatregelen (TAM). Je speelt een actieve rol in het uitdragen van kennis op het juridisch vlak, waaronder jurisprudentie.

Werkzaamheden
• Advies geven over bouwinitiatieven en ruimtelijke onderbouwingen en ruimtelijke onderbouwingen opstellen;

• Collega's, projectorganisatie en bestuur adviseren zowel mondeling als schriftelijk over de inzet, het type, de inhoud en interpretatie van juridisch planologische instrumenten;

• Je volgt de landelijke ontwikkeling op het gebied van omgevingsrecht, waardoor de jurist ook actuele kennis heeft van de komende Omgevingswet die in 2023 in werking zal treden, en aanverwante wetgeving alsmede relevante jurisprudentie;

• Je werkt projectmatig, stelt daarbij offertes en planningen op en bent belast met bewaking daarvan alsmede die van de ingezette capaciteit en beschikbare budgetten;

• Relaties onderhouden met verschillende afdelingen binnen de gemeente (projecten, gebieden, vergunningen);

• Je bent verantwoordelijk voor complexe juridische projecten en processen met een hoog afbreukrisico voor met name het gemeentebestuur;

• Oplossingen bieden voor juridische aspecten van complexe ruimtelijke vraagstukken die veelal organisatieoverstijgend zijn, waaronder het opstellen van stedelijke, juridische kaders.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.


De opdrachtgever(s)
Al onze collega's verschillen. In functie, leeftijd, afkomst, karakter, dromen, hobby's. Daar zijn we trots op want al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze stad. Dus wie jij ook bent: je bent welkom binnen onze gemeente.

De omgeving van stedenbouw, planologie en duurzaamheid verandert sterk. De manier waarop omgegaan wordt met het stellen van kaders en het formuleren van beleid verandert mee. De eenheid Ruimte en Duurzaamheid werkt op ieder schaalniveau, van portiek tot metropool, aan het ontwikkelen van een duurzame visie op de ontwikkeling van Amsterdam, het uitwerken van die visie tot concrete voorstellen en inrichtingsplannen en het mogelijk maken van die ontwikkeling en de uitvoering van de plannen. Enerzijds is zij verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Anderzijds werkt zij in opdracht voor stadsdelen en grootstedelijke projecten, waar zij kennis inbrengt en planproducten tot stand brengt met betrekking tot stedenbouw, openbare ruimte ontwerp, planologie en duurzaamheid. De samenstelling van de teams binnen R&D varieert van vakmensen met veel werkervaring en landelijke bekendheid tot jonge veelbelovende mensen die zich na een hbo of academische opleiding organisatie breed ontwikkelen. Alle teamleden hebben een grote betrokkenheid bij Amsterdam.
 

De Eisen

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    
  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Kennis
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis opgedaan van de Wro, Wabo en Awb en kennis van gemeentelijke verordeningen.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch planologisch projectleider bestemmingsplannen binnen gebiedsontwikkelingen/ontwikkellocaties en actualisaties in stedelijke gebieden en in landelijk gebied inclusief advisering aan het bestuur.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het zelfstandig opstellen, redigeren van planregels en toelichting van bestemmingsplannen.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van ruimtelijk bestuursrecht, waaronder in ieder geval genoemd moeten worden Wro, Wabo, Wm, Chw, Wgh.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring op gelijkwaardige projecten waar het gaat om juridische, technische en bestuurlijke complexiteit.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie:
    Initiatief: Gevorderd

  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring in effectief omgaan met tegengestelde belangen binnen het speelveld.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens -Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met werken op grote projecten in Amsterdam Oost en Centrum.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het werken in meerdere G4 gemeenten, waaronder in Amsterdam.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens -Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het projecttrekkerschap van ruimtelijk-juridische opgaven in grootschalige gebiedsontwikkelingen.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens -Werkervaring
     De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in samenwerken met andere disciplines (projectleiders, stedenbouwkundigen, geluidsdeskundigen, verkeersdeskundigen e.a.)

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Toelichting Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 120,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 september 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox