Gemeente Deventer

Juridisch medewerker Vergunningverlening & Handhaving

Gemeente Deventer

  • max €75 per uur

  • Overijssel

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 01 juli 2021

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

Juridisch medewerker vergunningen en handhaving (project Diftar)

Algemeen
 
  • behandelt verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur
  • behandelt bezwaarschriften en licht primaire besluiten toe bij de bezwaarschriftencommissie op het gebied van huisnummering, omzettingsvergunningen, wegsleepregeling, bijtincidenten (inclusief pre-mediation, ambtelijk horen) en treedt namens de gemeente op bij rechterlijke instanties.
  • behandelt bezwaarschriften leges die betrekking hebben op het team OV en publiekszaken en ondersteunt de behandelend jurist bij beroepszaken.
  • adviseert over regelgeving, beleid (en teamplannen), verantwoordelijk voor juiste aanwijzingsbesluiten voor zowel team Toezicht en Handhaving als team Ondernemen en Vergunningen
  • neemt deel aan projecten, kan optreden als projectsecretaris of projectleider, draagt (mede) zorg voor de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van projecten en zorgt voor afstemming met relevante betrokkenen.
  • volgt vakinhoudelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen binnen de gemeente en vertaalt deze naar toepassingen voor de organisatie.

Project Diftar

Adviseren over besluiten van team Toezicht met betrekking tot Diftar, zowel over de bezwaar-en beroepsprocedures als de bij de deurwaarder lopende invorderingszaken
  • vertegenwoordigen college tijdens hoorzittingen en rechterlijke instanties
  • doen van voorstellen inzake heroverwegen besluiten (buiten de bezwaarprocedure om)
(juridische toets op naleving van kaders en wet- & regelgeving)
  • behandelen contactverzoeken inzake de invordering

Verantwoordelijk voor proces invorderen kostenverhaal Diftar (via dwangbevel)
  • opstellen dwangbevelen
  • overleg voeren met de deurwaarder en adviseren over de haalbaarheid van de vordering
  • financiële afhandeling bij gegronde bezwaren en ingevorderde kostenverhaalsbeschikkingen
  • bewaking openstaande posten / verjaring vorderingen bij de deurwaarder en interne afdelingen (o.a. accorderen verzoeken om betalingsregelingen of uitstel van betaling, signaleren van adressen voor adresonderzoek)
  • opstellen (half-)jaarlijkse rapportages van aantallen aan verantwoordelijk teammanager
Vereisten

Je beschikt minimaal over een afgeronde juridische opleiding op HBO-niveau waarbij een gedegen kennis van het fiscaal bestuursrecht een vereiste is.
 

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring en kennis van het fiscaal bestuursrecht.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding op juridisch gebied.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring bij 50.000+ gemeente in de afgelopen 5 jaar

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Uitdrukkingsvaardigheden Communicatieve vaardigheden Analytisch Plannen Structuur

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox