Opdrachtomschrijving
Stimulus Programmamanagement is een onderdeel van de provincie Noord-Brabant. Stimulus beheert en faciliteert in opdracht van de Europese Commissie en het Rijk een aantal Europese, nationale en regionale subsidieprogramma’s, voor de provincies Noord-Brabant, Limburg, Zeeland en Vlaanderen. Stimulus fungeert vanuit Eindhoven als het programmasecretariaat van onder andere Operationeel Programma Zuid-Nederland, MKB Innovatiestimulering Topsectoren Zuid-Nederland, Plattelandsontwikkelingsprogramma 3 Brabant. In de nieuwe programmaperiode 2021-2027 komen naar alle waarschijnlijkheid nog de uitvoering van het Just Transition Fund en het Nationaal Strategisch Plan bij. Wij ondersteunen de Managementautoriteit (MA), de Comités van Toezicht en de Stuurgroepen bij het uitoefenen van hun verantwoordelijkheid. Stimulus Programmamanagement is een organisatie die projectmatig werkt. Binnen de projectteams werken collega’s nauw samen met externe partners om gestelde doelen te bereiken.
We zijn op zoek naar een juridisch medewerker (medior) op HBO niveau met ervaring die twee seniorjuristen assisteert en ondersteunt bij bezwaren, beroepen, verzoeken, uitwerkingen etc. Ook kan het betreffen recherchewerk bij de ontwikkeling van nieuwe programma’s en het inrichten van de governance. Meer concreet betreft het de volgende werkzaamheden in opdracht en onder verantwoordelijkheid van de seniorjuristen:
- Ondersteuning bij bezwaren en beroepen:
- Inboeken bezwaren en beroepen Hoor en Advies Commissie/Rechtbank/Raad van State: in excelbestand zaakverloop bijhouden, correspondentie met HAC voeren.
- Maken dossiers voor de HAC/Rb/RvSt. Dit houdt in het maken van een digitaal dossier, het opstellen van een aanbiedingsbrief en een inhoudsopgave van het dossier, het maken van een fysiek dossier in tweevoud op chronologische volgorde en het verzenden van het dossier. Analyses maken van zaken die zijn afgerond.
- Verzoeken behandelen (Algemene informatieverzoeken, Wob-verzoeken, AVG-verzoeken).
Vertrouwelijke informatie zoals Wob-gegevens en persoonsgegevens onleesbaar maken, conceptbrieven/conceptbeschikkingen opstellen en te versturen.
- Aanpassen modelbrieven van subsidieprogramma’s voorafgaand aan openstelling nieuwe call.
- Uitvoeren van korte uitzoekopdrachten voor juristen Stimulus:
Bijvoorbeeld relevante actuele jurisprudentie, wetshistorische informatie of tijdschriftartikelen in juridische vakbladen zoeken op instructie van jurist Stimulus ten behoeve rechtsvragen die moeten worden beantwoord en hier een kort overzicht van kunnen maken. Maar ook info uit verschillende systemen verzamelen.
- Concept-verweerschriften en concept-beslissingen op bezwaar opstellen in eenvoudige zaken. Bij complexe zaken die jurist Stimulus zelf behandelt standaard info invullen in concept-verweerschrift/beslissing op bezwaar via velden format en bezwaargronden/beroepsgronden samenvatten.
- Ondersteuning mbt Corsa taken. Bepaalde documenten dienen zowel in Navision als in Corsa geregistreerd te worden.
- Het maken van een vergelijking tussen de Europese Verordeningen voor de diverse subsidieprogramma’s uit de oude programmaperiode met de nieuwe verordeningen voor de nieuwe programmaperiode en het inzichtelijk maken waar de belangrijke verschillen/aandachtspunten zitten die van belang zijn voor de inrichting en uitvoering van de nieuwe programma’s.
Kandidaatomschrijving
- Je beschikt over relevante juridische basiskennis op HBO-niveau.
- Je hebt kennis van het bestuursrecht in brede zin, kennis van het (europees) subsidierecht in het bijzonder is een pré en van relevant provinciaal beleid, of je weet je dit snel eigen te maken.
- Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden, neemt initiatief, bent proactief, toont daadkracht en werkt accuraat en zorgvuldig.
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken, bent oplossingsgericht;
- Je hebt kennis en ervaring met standaard officepakketten en kunt makkelijk je weg vinden in digitale registratiesystemen.
- Je bent een teamplayer en je bent flexibel;
- Je bent accuraat en je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden;
- Je bent in staat om onder druk van termijnen te werken en je weet prioriteiten te stellen.
Interviewplanning
We streven ernaar om de gesprekken te plannen in week 11.
Toelichting op rooster
Start datum 15 april 2022, of zoveel eerder als mogelijk is. Combinatie van thuiswerken en werken op kantoor gemiddeld 50/50 in overleg te bepalen, evenals welke dagen. Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het incidenteel verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.