Gemeente Montfoort

Juridisch consulent

Gemeente Montfoort

  • max €95 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 19 maart 2024

  • 19 september 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Je komt te werken naast collega juridische medewerkers die aanspreekpunt zijn voor diverse juridische kwesties in de breedste zin van het woord. Je adviseert bestuur en collega’s in de organisatie over besluiten die zij voorbereiden of bij juridische vraagstukken die zij hebben. Je verzorgt de juridische toets van gemeentelijk beleid, signaleert belangrijke wijzigingen in Wet- en regelgeving en zorgt voor kennisoverdracht/implementatie hiervan binnen de organisatie.

Verder kunnen de volgende werkzaamheden aan jou worden toebedeeld:

  • Mede-secretarisschap van de commissie bezwaarschriften;
  • Adviseren, opstellen en laten uitvoeren van besluiten in het kader van Openbare orde, de APV en de wet Bibob;
  • Behandelen en afhandelen van aansprakelijkstellingen;
  • Opstellen van diverse soorten overeenkomsten en modelcontracten;
  • Afhandelen van verzoeken in het kader van de Wet Open Overheid (Woo);
  • Controleren van officiële overheidspublicaties;
  • Juridische advisering van en ondersteuning aan collega’s van de diverse teams;
  • In voorkomende gevallen het in rechte vertegenwoordigen van de gemeente.

Deze werkzaamheden worden in goed overleg onder de juridische collega’s verdeeld.

Competenties

  • Analytisch
  • Besluitvaardig
  • Probleemoplossend vermogen (praktisch)
  • Goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden
  • Politiek gevoelig

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. (Minimaal 2 dagen per week fysiek op kantoor)

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent binnen een overheidsinstelling.

De Wensen

  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aansprakelijkheidsstellingen;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen anterieure overeenkomsten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch consulent.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox