gemeente Nijkerk

Juridisch adviseur en klachten coördinator

gemeente Nijkerk

  • max €85 per uur

  • Gelderland

  • 28 uur per week

  • Juridisch
  • 09 oktober 2023

  • 09 januari 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.

Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Opdracht
Je werkt nauw samen met je teamgenoten Juridische Zaken en je hebt een dienstverlenende opstelling naar de overige collega's van de gemeente Nijkerk. Je geeft allround bestuurlijke juridische advisering aan collega’s en bestuur en coördineert klachten die ontvangen zijn door de gemeente. Je maakt onderdeel uit van het team Juridische Zaken van Bunschoten, Leusden, Nijkerk en Putten (BLNP).

Je geeft advies en begeleiding op het gebied van het bestuursrecht zoals dat voor de gemeente geldt. Je wordt daarvoor ingezet op een breed scala aan bestuursrechtelijke onderwerpen die alle facetten van het bestuursrecht kunnen raken. Denk ook aan juridische advisering, het opstellen van verweerschriften, klachtbehandeling, vertegenwoordiging in bezwaar en beroep (o.a. bij de rechtbank), de voorbereiding van raads- en collegevergaderingen en de behandeling van WOB verzoeken. Je verliest de algemene beginselen van behoorlijk bestuur daarbij niet uit het oog.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bestuursrecht
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bestuursrecht
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding bestuursrecht
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bestuursrecht
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met gemeenterecht, bestuursrecht, klachten coördinatie én bezwaar en beroepsprocedures

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox