Gemeente Soest

Junior Planjurist ruimtelijke ontwikkeling

Gemeente Soest

De opdrachtĀ­omschrijving

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als junior planjurist beoordeel en regisseer je ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Soest en ben je verantwoordelijk voor het proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met initiatiefnemers van uiteenlopende plannen en probeert daarin gezamenlijk te komen tot een haalbaar plan; je onderzoekt of het plan inpasbaar is of inpasbaar is te maken binnen het beleid van de gemeente Soest en juridische wet- en regelgeving. Er wordt gewerkt met een omgevingstafel.

Als planjurist heb je uiteraard gedegen planjuridische kennis van ruimtelijke ordening en ben je communicatief vaardig. Principebesluiten, ontwerpbestemmingsplan, anterieure overeenkomsten moeten worden getoetst en de bijbehorende interne documenten daarvoor opgesteld. Je begeleidt participatie avonden, formuleert reacties op zienswijzen en beroep en hebt waar van toepassing nauw overleg en afstemming met de projectleider, wethouder en ambtelijk opdrachtgever. Affiniteit met transformatie opgaven.

 

Competenties

  • Planjuridische kennis en communicatief vaardig
  • Ervaring met overleg met initiatiefnemers, zowel inwoners als ontwikkelaars
  • Politiek sensitief

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau
  • Kandidaat is beschikbaar per maandag 9 oktober 2023 voor minimaal 36 uur per week
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiĆ«le duur (minimaal 1040 gewerkte uren) kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden
  • Aantoonbare werk- of stage ervaring binnen het ruimtelijk domein

De Wensen

  • Aantoonbare werk- of stage ervaring als Jurist ruimtelijke ordening
  • Aantoonbare kennis of werkervaring met de Wabo, Wro of bouwbesluit
  • Afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van Staats- en bestuursrecht of op het gebied van Planologie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox