Gemeente Kampen

Interimmanager

Gemeente Kampen

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 12 december 2022

  • 11 december 2023

De opdrachtĀ­omschrijving

Wil jij een spilfunctie hebben binnen een team Facilitaire Zaken en wil jij jouw talenten inzetten als belangrijke schakel tussen de medewerkers en management? Word je enthousiast van een dynamische omgeving waarin volop kansen liggen om jouw leiderschap skills verder te ontwikkelen? Dan is dit jouw kans, want wij zoeken een collega die kan inspireren, faciliteren en verbinden.
Voor de afdeling Administratie en ondersteuning zoeken wij een :

  Interim facilitair manager /projectleider huisvesting stadhuis Kampen voor 32-36 uur per week
voor de duur van een jaar 


  Algemene informatie
Facilitaire Zaken is een cluster binnen de afdeling Administratie en ondersteuning. Facilitaire Zaken is een team van 6 mensen in de functie van bodes en huishoudelijke dienst.

Wat wordt er van je verwacht?
Het doel van de functie is het adviseren van het management op het gebied van facilitaire zaken en huisvesting. Het aansturen van de facilitaire medewerkers m.b.t. het uitvoeren van de facilitaire en huisvestingszaken. Daarnaast ben je projectleider grootschalig onderhoud en herinrichting Stadhuis

Taken en verantwoordelijkheden:
Interim facilitair manager

  • Je geeft operationeel leiding aan het facilitaire team en maakt werkafspraken met medewerkers;
  • Je coacht de collega’s bij hun ontwikkeling en in het werk;
  • Je maakt de vraagstukken rondom de huidige facilitaire dienstverlening en huisvesting inzichtelijk en vertaalt dit naar een voorstel doorontwikkeling facilitaire zaken;
  • Contractmanager voor facilitaire contracten; het onderhouden van relaties met leveranciers en andere externe partijen;
  • Het adviseren van management met betrekking tot facilitaire zaken;
  • Het beheer van de facilitaire budgetten;
  • Je bewaakt de deadlines, doorlooptijden en kwaliteit van de geleverde diensten;
  • Je levert input voor de planning en control cyclus, begroting en interne controle.

Projectleider grootschalig onderhoud en herinrichting Stadhuis

  • Opstellen huisvestingsbeleid/visie;
  • Projectleider van transitie huisvesting stadhuis;
  • Je gaat het proces leiden om te komen tot een programma van eisen, waarbij je collega’s, het bestuur (college en gemeenteraad) en externen goed betrekt en in stelling brengt, zodat je optimale resultaten bereikt.
  • Je werkt met een multidisciplinair teams van experts aan deze uitdagende opdracht. Deze samenwerking organiseer je vraaggericht. Door steeds te kijken wat een beleidsveld kan toevoegen aan een ontwikkeling ontstaat kwaliteit.
  • Je vertaalt de informatie naar bestuurlijke voorstellen voor besluitvorming college en gemeenteraad. 

Wat breng je mee?

  • Je hebt een HBO werk en denkniveau bij voorkeur in de facilitaire richting;  
  • Ervaring in het aansturen van meerdere facilitaire diensten;
  • idealiter ervaring in een aansturende functie of de ambitie om deze stap te zetten;  
  • Kennis en ervaring met leveranciersmanagement
  • Je heb kennis van Topdesk en bij voorkeur ervaring met het programma Key2Finance of een vergelijkbaar financieel programma;
  • Ondernemend, zelfredzaam, communicatief vaardig, proces- en resultaatgericht;
  • Je werkt nauwkeurig en communiceert makkelijk met collega’s en inwoners.


Werkomgeving
De gemeente Kampen heeft met haar 54.000 inwoners en zo’n 450 medewerkers een mooie omvang, we zijn trots op onze oude Hanzestad. Groot genoeg om professioneel te kunnen zijn en klein genoeg om iedereen persoonlijk te kennen. Dat is was we ook belangrijk vinden in Kampen. Verder staat professionaliteit en het verlenen van optimale dienstverlening aan inwoners en ondernemers centraal. En resultaatgericht werken op basis van vertrouwen. Kampen heeft de afgelopen jaren een aantal belangrijke uitdagingen opgepakt en hier koers op bepaald. Voor de organisatie betekent dit een grotere focus op dienstverlening en omgevingsgericht werken. Voor de medewerkers gelden de principes eigenaarschap, minder hiërarchie en meer zelforganisatie.
De gemeente Kampen is een inclusieve organisatie. Wij geloven dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je eigen achtergrond en voorkeuren mee. We nodigen graag iedereen uit die voldoet aan het profiel om te reageren.
 



 

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een facilitaire richting
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in het aansturen van meerdere facilitaire diensten
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met Topdesk
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met leveranciersmanagement
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Key2finance of een vergelijkbaar financieel programma
  • De gesprekken vinden plaats op 2 december. tussen 09:00 en 12:00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox