GVB
geen max tarief
Noord-Holland
20 uur per week
12 september 2022
29 december 2023
interim Manager projectbeheersing
Railinfrabedrijf zorgt als opdrachtnemer (AMRI contract) van Vervoerregio Amsterdam voor het management, beheer en onderhoud van de railinfrastructuur en is hiermee verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk om reizigers te vervoeren. Railinfrabedrijf bedrijf bestaat uit 4 afdelingen:
* de afdeling Asset Management
* de afdeling Uitvoering
* het Projectbureau
* de afdeling SHEQ (safety, health, environment, quality)
Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor projecten van verschillende opdrachtgevers:
* RIB Asset Management: Vervangingsprojecten Tram en Metro (MVP)
* Ingenieursbureau Amsterdam (IBA): projecten m.b.t. herprofilering van de openbare ruimte, nieuwbouw, bruggen & Kades
* Vervoerregio Amsterdam (VRA): Modificatieprojecten (niet MVP) en studieprojecten
* Gemeente Amsterdam / Verkeer & Openbare Ruimte(V&OR): studie projecten
* Overige opdrachtgevers als: Gemeente Amsterdam / Grond & Ontwikkeling, ProRail, Programmadirecteuren (o.a. Zuidasdok, Amstelveenlijn).
Doel van de functie
Projectbeheersing vormt een belangrijk fundament, waardoor wij onze projecten succesvol kunnen uitvoeren. De dynamiek, politiek bestuurlijke omgeving en complexe manier van samenwerken met meerdere stakeholders en financiers vraagt om goed inzicht in sturingsfactoren van projecten. Dit leidt ertoe dat er veel behoefte is aan professionele projectbeheersing in projecten, waarbij de manager projectbeheersing als een volwaardig teamspeler functioneert. De manager projectbeheersing zorgt ervoor dat projectmanager/-leider hun projecten kunnen beheersen.
Resultaatgebieden van de functie
De interim Manager Projectbeheersing zorgt, van het eerste initiatief tot de definitieve oplevering en overdracht , voor een realistisch beeld van het project binnen het projectteam en aan de opdrachtgever (scope in evenwicht met mijlpalen, budget, kwaliteit en risico’s) en dat het proces in het projectteam bewust, transparant en volgens afspraak verloopt. De interim Manager Projectbeheersing is onderdeel van het IPM-team en valt functioneel onder de projectmanager/-leider.
De interim Manager Projectbeheersing is zowel toetsend (primair op het functioneren van het systeem en de interne processen van het project) als ondersteunend en is daarmee een belangrijke sparringpartner voor de andere kernrollen. De interim Manager Projectbeheersing stelt zich onafhankelijk op. De interim Manager Projectbeheersing overlegt en stemt af met alle betrokken in- en externe stakeholders/partijen die betrokken zijn bij de voorbereiding, realisering en oplevering van de projecten. Dit om te komen tot een optimale beheersing van alle middelen en doelen van een project.
5. Overleg en contacten
Opleiding en ervaring
Beslissingsbevoegdheid en controle
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox