gemeente Utrecht

Interim manager contract en leveranciersmanagement

gemeente Utrecht

  • max €125 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 06 september 2024

  • 06 maart 2025

De opdracht­omschrijving


Je taken zijn:

- Je bent verantwoordelijk voor de HR-taken van medewerkers binnen het expertise team.
Je faciliteert de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Je bent een people manager
die verschillende leiderschapsstijlen kan hanteren.
- Je vertaalt de organisatiebehoeften door naar een duidelijke visie op het team en daarvan
afgeleid op de producten en diensten van het team. Je vertaalt dit naar een plan van
aanpak van het team contract- en leveranciersmanagement binnen Domstad IT voor de
komende 3 jaar. Zowel op inhoudelijk vlak als ook op organisatie- en personeelsvlak.
- Je faciliteert het team zodat deze zelf verantwoordelijkheid kan nemen voor het opleveren
van resultaten, zodat continu waarde geleverd wordt voor de organisatie.
- Je werkt samen met de andere managers binnen Domstad II zowel de expertise managers
als ook de supply managers van de voorzieningen. Je stemt af en mitigeert onderlinge
afhankelijkheden.
- Je bent verantwoordelijk voor de financiële huishouding van het team, conform afspraken
binnen Domstad IT.
- Je werkt samen met de VNG en andere gemeenten om zo een betere uitgangspositie
richting leveranciers te verkrijgen.

Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kan zijn. Daarom zijn wij
benieuwd naar wie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschrijf welke voor de kandidaat de belangrijkste aspecten van een visie op IT Contract- en Leveranciersmanagement zijn en waarom.
  • De kandidaat moet in staat zijn om minimaal 50% vanaf een gemeente Utrecht locatie te werken.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar track record in het inrichten en professionaliseren van een team Contract- en Leveranciersmanagement. Licht toe waarom kandidaat hieraan voldoet. Hoe beter de omschrijving saansluit bij de profielbeschrijving hoe meer punten.
  • Kandidaat heeft minstens 5 jaar ervaring in contract- en leveranciersmanagement in een lijnorgsanisatie. Licht met voorbeelden toe waarom kandidaat hieraan voldoet.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Kandidaat heeft aantoonbaar werk- en denkniveau op WO niveau, licht toe waarom kandidaat  hieraan voldoet.
  • Kandidaat is uitstekend in staat om management en directie te ad viseren en kan aanvullend de betrokken stakeholders meenemen in het borgen van de uitgewerkte plannen binnen de rest6 van de organisatie. Geeft een concreet voorbeeld waarin de kandidaat dit eerder heeft gedaan.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van relevante regelgeving en standaarden. Licht met een contreet voorbeeld toe waar deze ervaring uit bestaat.
  • Kandidaat heeft ervaring met het implementren van pay-er-use.  Licht met concrete voorbeelden toe waarom kandidaat hieraan voldoet.
  • Werken vanuit het buitenland is niet toegestaan, tenzij dit vooraf is afgestemd.
  • Het professionaliseren van financien en doorbelasting voor een IT afdeling is een belangrijk onderdeel van  het interimmanagement. Beschrijf visie en mogelijke opzet hiervan.
  • Wij werken met flex werkplekken. Van onze externe kandidaten verwachten wij dat zij bereikbaar zijn via en gebruik maken van hun eigen mobiele telefoon.
  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat gedurende het jaar voldoende rust neemt en daarom minimaal 4 weken vakantie neemt. Zonder expliciete toestemming van de opdrachtgever is het niet toegestaan om meer dan 48 weken op jaarbasis te factureren (eventueel omgerekend op basis van de werkelijke contractweken).
  • In de stijl van leidinggeven ondersteunt kandidaat zelforganiserende Agile teams. Beschrijf een concrete casus waarin dit naar voren komt.
  • Kandidaat heeft ervaring met outsourcing en bijbehorend leveranciersmanagement in de rol verantwoordelijke voor de dienstverlening. Geef een concreet voorbeeld, beschrijf de casus en wat omvang van de dienstverlening was.
  • Kandidaat heeft ervaring aan de vraagkant van Europese aanbestedingen. Geef een concreet voorbeeld en geef daarbij aan wat de casus was, wat de rol van de kandidaat was en wat de aanbestedingswaarde was.
  • In je aanpak toon je eigen initiatief, ben je vasthoudend en tactisch. Je bent communicatief vaardig (in woord en geschrift) en neemt eigenaarschap. Geef een concreet voorbeeld waar dit uit blijkt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox