Gemeente Altena

Integraal vergunningverlener

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de grootste gemeente van Noord-Brabant (maar liefst 226,6 km2!). Maak jij met jouw kennis en/of achtergrond bij ons het verschil als integraal vergunningverlener? 

Integraal vergunningverlener voor 32 - 36 uur per week tot 1 oktober 2020

Wat doe je als integraal vergunningverlener?
  • Je bent de casemanager voor alle aanvragen op het gebied van integrale vergunningverlening. Het accent in de functie ligt bij de aanvraag omgevingsvergunning. Ook exploitatievergunningen en vergunningen op grond van Drank & Horecawet behoren tot integrale vergunningverlening;
  • Je beoordeelt, behandelt en begeleidt zelfstandig alle vergunningaanvragen.
  • Je toetst zowel de reguliere als de uitgebreide Wabo-aanvragen op alle relevante wetgeving, waaronder de bestemmingsplantoets
  • Je bent samen met jouw collega’s van vergunningverlening verantwoordelijk voor de procesbewaking, de administratieve afhandeling en stelt zelfstandig de beschikking op. Je berekent de leges. Tijdens dit proces vraag je interne en externe adviezen. Ook handel je incidenteel sloopmeldingen af. Naast jouw eigen expertise, bundel je adviezen van partners om zo tot een juiste keuze te komen op het gebied van vergunningverlening;
  • Je bent verantwoordelijk voor een goede samenwerking en afstemming gedurende het gehele proces van aanvraag tot besluit;
  • Je neemt actief  deel aan multidisciplinaire overleggen, al dan niet op locatie;
  • Je houdt het overzicht over alle toebedeelde dossiers.

Wat vragen wij van jou?
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld op het gebied van ruimtelijke ordening, bouwkunde of juridisch/recht);
  • Je kunt goed inspelen op de aanvraag door mee te denken met onze inwoners, bedrijven en jouw collega’s;Je bent van nature sociaal, klant- en servicegericht. Daarbij ben je in staat te zorgen voor verbinding tussen de verschillende betrokken partijen;
  • Je bent goed in plannen en coördineren van de werkzaamheden. Jou ontgaat niets;
  • Je beschikt over het relativeringsvermogen dat je soms nodig hebt om de hectiek van het moment een plek te geven;
  • Je werkt op basis van feiten en bent accuraat. Het opstellen van verleningen of weigeringen van vergunningen gaat jou moeiteloos af.
  • Je kunt zowel mondeling als schriftelijk duidelijk en compact standpunten en adviezen formuleren en motiveren; 
  • Je beschikt over meerjarige relevante werkervaring in een gelijkwaardige functie bij een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt een flexibele en positieve instelling, je denkt in mogelijkheden, je hebt lef om initiatief te nemen; 
  • Je kunt goed samenwerken, in een team, met andere collegae en netwerkpartners; 
  • Je ondersteunt verandering en vernieuwing en past je aan  een veranderende omgeving, verantwoordelijkheden en werkwijzen;
  • Je bent van onbesproken gedrag, betrouwbaar en 100% integer. 

De nieuwe gemeente Altena
Niets zo veelzijdig als werken bij een jonge gemeente in ontwikkeling. Op 1 januari 2019 zijn wij gefuseerd uit Aalburg, Werkendam en Woudrichem en zitten vol ambitie. Qua oppervlakte zijn we de grootste gemeente van Noord-Brabant. Gemeente Altena heeft 21 kernen waarin ruim 54.000 mensen wonen en werken. We zijn bij uitstek een groene gemeente waar landbouw en natuur elkaar afwisselen. Maar, vergis je niet, in Altena ligt ook één van de grootste (reparatie)binnenhavens van Europa, is transport een belangrijke bedrijfstak en met het prachtige natuurgebied de Biesbosch en vestingstad Woudrichem zijn we ook voor de toerist een aangename gemeente.

Het opbouwen en vormgeven van deze gemeente  is een prachtige klus die op alle vlakken van de organisatie uitdagingen biedt. Wij zoeken talent dat zich thuis voelt in deze veranderende omgeving die voortdurend nieuwe mogelijkheden biedt. Zie jij het zitten om mee te bouwen aan het fundament van deze nieuwe gemeente,  ontdek Gemeente Altena dan als werkgever.

Klinkt goed toch?
Twijfel jij niet langer en denk jij bij ons het verschil te kunnen maken? Reageer dan direct!

Voor deze sollicitatieprocedure volgen wij de adviezen gegeven door het RIVM in verband met de Corona crisis. De eerste gespreksronde voor deze functie zal dan ook digitaal plaatsvinden via Microsoft Teams. De gesprekken vinden plaats op donderdag 23 april 2020 in de ochtend. Mocht je worden uitgenodigd voor een gesprek zal je van ons uitgebreide informatie ontvangen over deze werkwijze.

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft juridische kennis op het gebied van integrale vergunningverlening. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum (01-06-2020) , zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 over meer referenties.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als integraal vergunningverlener. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat is direct in staat deze functie zelfstandig te vervullen. Dit moet blijken uit het gesprek. Keuzemogelijkheden
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening, bouwkunde of juridisch/recht of soortgelijk
  • Kandidaat past binnen het team. Dit blijken uit het gesprek. Keuzemogelijkheden
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek. Keuzemogelijkheden
  • Kandidaat kan denken in oplossingen en mogelijkheden. Dit moet blijken uit het gesprek. Keuzemogelijkheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox